וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב.מ.וו יש ספינה משוריינת

11.8.2009 / 9:06

ב.מ.וו מוסיפה לחטיבת המשוריינים 'סקיורטי', גם את סדרה 7 החדשה. הפעם היא גם עמידה בפני מטעני קרקע

חודשים ספורים לאחר שהשיקה היצרנית ממינכן את ה-X5 המשוריינת, הגיעה זמנה של ספינת הדגל לקבל טיפול דומה. חמושה בשתי יחידות כוח, ה-V8 וה-V12, תהיה זו המכונה החזקה ביותר בכל ההיצע של ב.מ.וו, תרתי משמע. להבדיל מה-X5 שהתברכה בתקן בליסטי VR7, לסדרה 7 הוסף מקדם חיפוי נוסף – VR9. תקן זה מודד את יכולת בלימת החומרים המחפים מפני כדורים וחומרי נפץ שעלולים לצוץ בדרכו של האח"מ או הנודע לשמצה. תלוי מאיפה אתם.

כפי שהונהג עד כה בב.מ.וו, צמד הלימוזינות חמושות במגוון אמצעי הגנה פסיבים ואקטיביים ממדפי חטיבת 'סקיורטי'. כך בין היתר, הזגוגיות עובו לכדי שישה ס"מ השומרים על הנוסעים מפני צרורות כלי-נשק אוטומטיים גם לאחר שהשמשה מרוססת לחלוטין. בתחתית המרכב הושם חיפוי המאפשר ל-7 אפשרות להמשיך בנסיעה גם לאחר שהופעל כנגדה מטען רב-עוצמה מתחת לרגליי היושבים בסיועם של צמיגי 'אל-תקר' משודרגים.

לצורכי התקשרות עם העולם החיצוני, הושמה מערכת אינטרקום כדי שלא יאלצו היושבים להוריד את מפלס החלונות ולאבד את הגנתם. עוד בתא הנוסעים אפשר למצוא צמד תושבות לכלי-נשק כבדים או קלים וכן גלאי אש ואפילו חיישני גז חיצוניים. במקרה כזה אגב, כל החלונות ננעלים אוטומטית ומערכת המיזוג כבית ובמקביל נסגרים כל פתחי האוורור.

עם תוספת משקל לא פעוטה, על מכונית לא קלה ממילא, קריטי כמובן לשדרג את כל המערכות הדינאמיות של הספינה, חלילה להתקע בזירה גדושה בפעילות חבלנית עויינת. לצורך כך, הוחלפה מערכת המתלים בכזו המסוגלת להתמודד עם העומסים על הסרנים וכן שיפרו את ביצועיה על הכביש.

אך בעוד מנוע ה-V8 לו 407 כ"ס מאיץ את הטנק המפואר ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, האחות הבכירה לה עוד ארבעה צילינדרים עושה זאת ב-6.2 שניות תודות ל-544 כ"ס עדיפים. המהירות המרבית בשתיהן מוגבלת אלקטרונית ל-210 קמ"ש, כך שלא מעט מכוניות תוכלנה להדביק אתכם במרדף. מכאן, שאולי כדאי שגם ה-X5 המשוריינת תעמוד אצלכם בחנייה, כך תוכלו להמשיך במנוסה גם כשהאספלט נגמר.

ב.מ.וו סדרה 7 משוריינת. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 7 משוריינת/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully