וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחים ראשונים לטסלה

11.8.2009 / 10:24

יצרנית הרודסטר החשמלית מבטלת את מבקריה עם נתוני מכירות חיוביים. שלשלה לכיסה מיליון דולר במהלך החודשיים האחרונים

טסלה, יצרנית המכונית החשמלית מארה"ב, רושמת את הרווחים הראשונים שלה. בחודשים יוני-יולי הצליחה החברה לגרוף רווח נקי של מיליון דולרים, מתוך 20 מיליון דולר בהכנסות החברה הכלליות. החברה מסרה בתקופה זו כ-110 יחידות מדגם הרודסטר ובנוסף אליו החלה לשווק בארה"ב את דגם הספורט 2 בחודש האחרון.

תג המחיר עבור שני הדגמים מתנועע בסקאלה הקיצונית של התוצרת האמריקנית. הרודסטר החלוצית נאמדת בכ-102 אלף דולרים וגרסת הספורט מוסיפה לכך עוד 20 אלף דולרים. אך שלא כמו בכלי רכב חשמליים לבני המשפחה, בטסלה הדגש כולו על ביצועים והנאה. מכוניותיה מסוגלות להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ולהגיע לטווח נסיעה של 320 ק"מ בין טעינות. לאחרונה נחשפה גם גרסת סדאן ספורטיבית – טסלה S, לה טווח נסיעה הנושק ל-300 ק"מ בין טעינות, אך זו טרם הגיעה לכביש הציבורי.

טסלה החלה את פעילותה ב-2003 בסאן קרלוס קליפורניה. ב-2008 נכנסה לקשיים כלכליים בעקבות פריצת המיתון העולמי ונאלצה לקבל סירובים אף מבעלי ההון שבחוסר ברירה הפרו הבטחותיהם להשקיע בה. פס הייצור של החברה המסוגל להפיק עשרות רבות של מכוניות מידי שנה, נאלץ להיפרד מכוח עבודה רב. כמו שאר יצרניות הרכב האמריקניות נזקקה טסלה להלוואות ענק בכדי שתוכל להמשיך ולעמוד על הרגליים ומזור הגיע גם מכיוון אירופה, עם רכישה של עשרה אחוזים ממניותיה על ידי דיימלר.

ההצלחה הכלכלית שרושמת עתה טסלה באה בהפתעה כנגד גל מבקרים. היצרנית מראה כי חלופה לשגרה חשמלית עבור הנהגים לא צריכה להסתפק במראה שגרתי ובהחלט יש כאלו שמעוניינים במשהו ירוק ומהנה. אפילו בריטניה זכתה להיות המדינה האירופית הראשונה בה נפתח אולם תצוגה (לונדון). טוב לראות כי לפחות יצרן אחד, גם אם קטן ובעיקר חריג, מצליח לשמור את הראש מעל המים בתקופות אלו.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully