וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופן של הסדנאות האיטלקיות?

ירון אדרי

13.8.2009 / 9:06

שבוע לאחר מכירת ברטונה לפיאט, מודיעה משפחת פינינפרינה כי תמכור את מניות השליטה בסדנה. מותה של נוסטלגיה?

סדנת פינינפרינה תמכור את מניות השליטה שלה, כך בהודעה שהוציאה החברה האם 'פינקאר'. הסדנה האיטלקית הנמצאת בשליטת משפחת פינינפרינה, והאחראית ללא מעט מכוניות מרהיבות בעשורים האחרונים, הטילה בנק השקעות מקומי לחפש רוכש ל-50.7 אחוזים ממניותיה. מכירה של כל מניות החברה עם זאת, אינה באה בחשבון.

כוחן של סדנאות העיצוב ירד בשנים האחרונות, ולאחרונה אף המשבר הכלכלי הוסיף משלו. כבר ב-2008 רמזה הסדנה כי תמכור את מניות השליטה, לאחר שחובותיה האמירו לכ-200 מיליון יורו. מותו של המנכ"ל אנדרה פינינפרינה באוגוסט אותה שנה לא תרם אף הוא לתהליך ההבראה שלה. ב-2010 צופה הסדנה התאוששות לאחר שתשיק את המכונית החשמלית שלה, אולם נראה כי וויתור על השליטה הוא דבר מחייב בכדי שאכן תוכל לעמוד ביעד זה. בין המתעניינים ניתן למצוא גופים איטלקיים כמו משפחת פרארי, יצרנית מערכות הבלימה ברמבו ויצרנית אביזרי המירוצים סאבלט. אנשי עסקים מצרפת וכן טאטא ההודית גם הם בתמונה.

היחלשותן של סדנאות העיצוב נובעת מהעדפת יצרניות הרכב הגדולות להשאיר את מלאכת הפיסול לעובדיהן, ובעיקר בעידן הכלכלי הנוכחי. כך הגיעה גם סדנת ברטונה לשפל כלכלי ובשבוע שעבר אישרה ממשלת איטליה את מכירת נכסיה לקונצרן פיאט. עוד ב-2007 ביקשה פיאט לרכוש את הסדנה שכבר אז נקלעה לקשיים כלכליים, אולם הסכם לא נחתם. ב-2008 נכנסה ברטונה להליך פשיטת רגל וכעת נראה כי השם המפורסם ימשיך לחיות גם בעתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully