וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה: ילדים על טרקטורונים

ירון אדרי

11.8.2009 / 13:15

היחידה המרכזית של אגף התנועה עצרה לחקירה בעלים של חברה אשר השכירה טרקטורנים לקטינים, בעיקר מהמגזר החרדי

יח"צ - חד פעמי

צילום: אור ירוק
עריכה: רן צימט

פשיטה נוספת של משטרת ישראל בשיתוף עמותת 'אור ירוק' על רוכבי טרקטורנים באיזור בית שמש. בסוף השבוע האחרון עצרה היחידה המרכזית של אגף התנועה את פעילותה של חברה מכפר נוחם, העוסקת בהשכרה ואירגון טיולי שטח. עצירת הפעילות התאפשרה לאחר חקירה סמויה שכללה תיעוד מצולם, מהם עולה כי החברה משכירה טרקטורנים לקטינים ללא כל בעייה וזאת בניגוד לחוק. לדברי המשטרה, החברה אף פרסמה את האטרקציה ובעיקר עבור הקהל החרדי.

במהלך הפשיטה שהתבצעה בוואדי הסמוך לכפר נוחם ובמטעי הזיתים שבסביבה, נתפסו קטינים הרוכבים לבדם וללא רישיון נהיגה מתאים. בנוסף, בחלק מהטרקטורנים נתגלו כשלים בטיחותיים במערכות הבלמים, צמיגים שחוקים וכן חוסר בקשת התהפכות כנדרש בחוק. "זו מלכודת מוות המסכנת את הנהג ואת הסובבים אותו", כך מסר דובר אגף התנועה רפ"ק יגאל הבשור.

נגד החברה המפעילה נערכה בעבר חקירה מטעם אגף התנועה. לפני כשנתיים נפצע רוכב ששכר את שרותיה ובעקבות המקרה הוגש נגדה כתב אישום. כעת, הוא יובל שוב אל חדרי החקירות כשבינתיים, כל הכלים שנתפסו הוחרמו.

מאור ירוק נמסר בתגובה: נושא הבטיחות בטרקטורונים פרוץ ומהווה סכנה ממשית. הטרקטורונים הפכו למפגע בטיחותי בשמורות הטבע, בחופי הרחצה ובשכונות המגורים. לצערנו גבו הטרקטורונים חיים של אזרחים חפים מפשע. אנו קוראים לשר התחבורה והבטיחות בדרכים לטפל בבעיה החמורה הזאת באופן מיידי וזאת בטרם ייהרגו אנשים נוספים".

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנים 2007-2009 נהרגו תשעה רוכבי טרקטורונים בתאונות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully