וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע של פיאט בדודג' וויפר?

12.8.2009 / 8:54

פיאט שוקלת לנטוע בחזיתה של הוויפר מנוע V10 מתוצרת עצמית, כך מדיווחים שמגיעים היישר ממטה קרייזלר בדטרויט

לאחר שמכונית העל האמריקנית נחלצה ממלתעות המשבר הכלכלי לנוכח בחירתה של קרייזלר להשאירה בחסותה, עולה עתה שהחלטה זו לא תוגשם ללא השלכות הרות גורל על הוויפר המיתולוגית. גל שמועות שבוקע מבין חומותיה של חטיבת דודג', טוען כי פיאט לה 20 אחוזי בעלות על קרייזלר, מתכננת לנשל מהאמריקנית את מקור כוחה הנוכחי ובמקומו להושיב בלוק איטלקי מודולרי בתצורת V10.

מבחינת פיאט, לא מדובר על סיכון מהותי או פרויקט חדש שטרם נעשה בעבר. ממילא זו הטמיעה לאחרונה בפרארי 458 ובמזראטי מנועי V8 חדשים להם רכיבים מודרניים ופחות זללנים בדלק, כך שהוספה של עוד שני צילינדרים בהחלט יכולה לבוא בחשבון. בקרייזלר, שיצאה לאחרונה מפשיטת רגל, רואים במהלך זה עוד פרק בברית שנרקמה בין היצרניות, וכן צעד נוסף שלמעשה כבר התנוסס מעל דפי ההתכנות שהוצגו בפני הממשל האמריקני בחודש אפריל. שאיפותיה של היצרנית האמריקנית הן להפחית את השימוש בדלקים ומנוע ה-V10 כך משערים, יהיה פחות גזלן במשאבים.

אם אכן פיאט תחליף את יחידת ההנעה בוויפר, לא רק בקרייזלר יהיו מרוצים מכך. אפשר להניח שהדור הבא יהיה מרקחת של גנים מפרארי ומורשת אמריקנית, עם תצרוכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר, בדיוק כמו שאוהבים באירופה. מה שאומר שיתכן ובעתיד תצוץ לה ביבשת היורו חובבת ה-CO2 המדולל, וויפר עם מנוע סדרתי איטלקי. חשוב לציין כי בסוף שנות ה-80 הייתה זו קרייזלר שתרמה לשוק האיטלקי מנוע בתצורה זו, עת הייתה למבורגיני בבעלותה. מה יקרה אם אכן יתהפכו היוצרות? לזאת נותר רק להמתין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully