וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בשוודיה: סאאב שוב למכירה?

12.8.2009 / 8:50

הממשל השוודי חוקר פרסומים לפיהם חלק מהמשקיעים בעסקת המכירה בין GM לקוניגסג, חזרו בהם מהחלטתם

האם יצרנית הרכב סאאב שוב תוצב על הגיליוטינה? ממשלת שוודיה הודיעה כי בימים אלו זורמים דיווחים לפיהם אחת מקבוצות המשקיעים שמימנה את רכישת סאאב על ידי קוניגסג, הביעה חרטה. על פי תיאור הדברים מתחוור כי ראשיה מתכוונים ליסוג מההסכם אליו הגיעו מול ג'נרל מוטורס.

חששות בדבר הסתבכות העסקה צפו על פני השטח בסוף השבוע האחרון, בידיעה שעלתה בעיתון Goteborgs-Posten המקומי, לפיו הסיכון לפיצוץ העיסקה מוחשי וקרוב מתמיד. בתגובה לכך ממשלת שוודיה אצה בימים אלו אחר קוניגסג על מנת לקבל תגובה רשמית להתפתחות האחרונה, וכל שנמסר מצד היצרנית הוא כי "הכול מתנהל כשורה".

נוסף על כך, התברר כי אחד המשקיעים, מארק בישופ, מכר את נתח מניותיו בקוניגסג (22 אחוזים) למשקיע אחר. אולם, נראה כי הרוכש אינו מתכוון לשנות את מהלכיו של בישופ, ויחליפו מנקודה זו בהמשך הדיאלוג בין הצדדים.

בחודש יוני הגישה קוניגסג לג'נרל מוטורס הצעה לרכישת סאאב, עם גיבוי מצד ממשלת ארה"ב ומספר משקיעים מנורווגיה. הצפי בין הצדדים הוא שהחתימה ומעבר המותג לידיה של קוניגסג תיעשה ברבעון האחרון לשנת 2009. אם יש אמת בדברי העיתון השוודי, הרי שסאאב עלולה למצוא את עצמה ללא קורת גג בפעם השלישית בתוך כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully