וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סנגיונג ישובו לעבודה

13.8.2009 / 8:54

חודשים וחצי של התבצרות מזויינת מאחרי חומות המפעל בקוריאה עומדים להסתיים. למרבה הצער, אולי גם עתידה של החברה

כ-80 ימים לאחר שמפוטרי יצרנית הרכב הקוריאנית סנגיונג השתלטו על רצפת הייצור, הושגה הסכמה בין ראשי איגוד העובדים להנהלה לפיה תופסק ההתכתשות האלימה בין הצדדים. הודעה שהוציאה החברה מאשרת כי לא נגרם נזק משמעותי למפעל, וכי ניתן בפרק זמן של חודש ימים לחזור לתפוקה חלקית. למרות ההתקדמות במשא ומתן, בכירי סנגיונג שומרים על זהירות שמא יוצת הפתיל מחדש והכאוס יחזור למלא את חלל אולמות ההרכבה.

אם לא עקבתם אחר השתלשלות האירועים, נספר כי תחילתה של הפרשה לפני כשלושה חודשים כאשר הודיעה הנהלת סנגיונג על פיטוריהם של כ-1,000 עובדים. במהלך הדיאלוג בין המפוטרים להנהלה, הועלו אפשריות על פיצוי כספי או חלופות תעסוקתיות, אך בכך ראו העובדים עסקה מביכה ורחמנית שאינה מיטיבה עימם. התקעות השיחות, הביאה להעלאת זעמם של המפוטרים שהשתלטו על מפעל הייצור חמושים בפצצות ובאמצעי לוחמה מאולתרים. מאז ההשתלטות, מתבצרים המפגינים וגם ניסיונותיה של המשטרה המקומית לפזרם שובשה והוכחה כחסרת הרתעה.

עם סיומה של המחאה הרועמת, עולה כי הנזק הכספי שנגרם משיתוק המפעל היה גבוה מהמצופה. על פי הערכותיה של סנגיונג, מדובר על אובדן של כ-260 מיליון דולרים. עובדה זו וודאי אינה מבשרת תקווה ליצרנית אשר נמצאת מאז ינואר בידיו של כונס נכסים. עד ה-15 בספטמבר אמורה החברה להגיש הצעה מצד רוכש אפשרי אשר יושיעה מפשיטת רגל, אך רבים מעובדיה חוששים שמאוחר מידי.

  • עוד באותו נושא:
  • סנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully