וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM מכוונת לעתיד חדש

11.8.2009 / 22:29

מפרסמת תכנית כוללת לשנתיים הקרובות. בין החידושים: קדילאק מפוארת, ביואיק חסכונית ומיני קטנה לשברולט. וולט? הדעות חלוקות

בניסיון לחזק את תדמיתה בעיני הציבור, וכן את חוסנה הכלכלי, ג'נרל מוטורס תציג במהלך השנתיים הקרובות לא פחות מ-25 דגמים חדשים בתוך ארבע חטיבות הליבה: ביואיק, GMC, קדילאק ושברולט. את התוכנית לחיים חדשים למותג שציין לאחרונה 100 שנים להיווסדו, הציג המנכ"ל החדש פריץ הנדרסון עליו נתלות כל התקוות.

חלק גדול מהדגמים הכרנו במהלך השנה האחרונה במסווה קונספטואלי או גרסאות ייצור מוקדמות. מתוך מטרה לשמור על מגמת החסכון באנרגיה, מרבית הדגמים ישלבו ממדים צנועים יותר ויחידות הנעה חסכוניות בדלק. על הפרק עומדת גם הוולט, ההיברידית שתנסה לשנות את דפוסי החשיבה על צריכת דלק עם הצהרה ל-230 מייל לגאלון (כ-98 ק"מ לליטר) בתוך העיר.

שברולט, התקווה הגדולה של GM

מותג שברולט הוא החשוב ביותר עבור ג'נרל מוטורס בכל העולם. פרט לקרוז המשפחתית שהושקה השנה, ב-2012 תשיק החברה את הספארק הקטנה, המבוססת על הדייהו מטריקס בקבוצת המיני. הספארק תצוייד במנועים קטני-נפח להם 1.0 ל' ו-1.2 ל' עם צריכת דלק ממוצעת של 50 מייל לגאלון, כ-21 ק"מ לליטר לערך. בתוכניתה של שברולט למכור בין 25 ל-30 אלף יחידות בשנה מדגם זה, שיש להניח יעשה דרכו גם אלינו. קצת מעל הספארק נמצאת האבאו, הסופר-מיני הקומפקטית של היצרן. ב-2011 תעבור זו מתיחת פנים ובשברולט ינסו לשווקה באגרסיביות גם בסין ובדרום-קוריאה, שם היא תיוצר עבור הגוש המזרחי.

המשפחתית הגדולה מאליבו, תעבור מספר שינויים ב-2013 הכוללים תא מטען גדול יותר, בסיס גלגלים קצר במספר סנטימטרים, תא נוסעים מהודר במעט וכמובן צריכת דלק עדיפה. בניגוד למאליבו, האימפלה תתוכנן מחדש על פלטפורמת האלפא המוזכרת לעיל. ב-2014 תושק זו, אולם פרטים מלאים עליה טרם ידועים בשלב זה. את השברולט קובאלט, המשפחתית האמריקנית, תפסיק ג'נרל מוטורס לייצר במחצית השנייה של 2010. אולם, עדיין נשקלת האפשרות לייצר גרסה עירומה באופן בלעדי עבור ציי הרכב המקומיים.

שברולט קאמרו שזוכה מידי כמה חודשים לגרסאות מקושטות או משופרות, תגיע לאולמות המכירה באביב 2010. גנ'רל מוטורס נאלצה לדחות את שיווקה מסיבוכים טכניים וכלכליים הנוגעים בעיקר לדגם הקבריולה. מתיחת פנים ראשונה לקאמרו צפוייה בעוד 4 שנים. העילאית שבחבורה, הקורבט, תוצג כ-C7 ב-2012. התחלת ייצורה ייערך בחודש אפריל לאותה שנה ויש להניח שהמסורת תישמר, גם במראה וגם בביצועים.

שתי מכוניות חשובות מאוד עבור שברולט תהיינה האורלנדו והאקווינוקס, שתיהן מיועדות לקבוצת המיניוואן-קומפקט. האורלנדו נשענת על פלטפורמת השברולט קרוז ותסתייע במנוע ארבעה צילינדרים בנפח שבין 1.6 ל' ל-1.8 ל'. בתחומי חלל הנוסעים, תהיה אפשרות לחמישה או שבעה מושבים. האקווינוקס הבכירה תהה יקרה ממנה ובה ישולב מנוע V6 בנפח 2.4 ל' בהזרקה ישירה מהדור האחרון של מנועי היצרן.

החטיבה המסחרית תמשיך לנהל את הישגיה עם שלל דגמים המוכרים גם בארצנו. אולם לצערה, לא תוכל לשדרגה כפי שקיוותה. מחירי הדלק וההגבלות הכלכליות על הענף המסחרי בארה"ב שהותקנו על ידי ממשל אובאמה, הביאו את GM להחלטה להקפיא התוכניות. עמידה ברף צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר בכל כלי-הרכב הכבדים עד 2016 נראית קצת בעייתית. מכאן שבשלב, זה דגמי הטאהו, סילברדו, קולוראדו, סאברבן ושאר הדבוקה, ייעדרו עדכונים לפחות עד 2013.

וולט, חשמל לעם אך לא בכל מחיר

אמש, הציג הנדרסון גם את הוולט במלוא תפארתה וחשוב מכך, את נתוניה הרשמיים. ההיברידית תאפשר למשתמשיה צריכת דלק אורבאנית של 230 מייל לגאלון, כ-98 ק"מ לליטר, ואילו הצריכה הממוצעת תפחית מכך כ-30 ק"מ. מדובר בנתונים מרשימים מאוד, וודאי ביחס למתחרותיה ההיברידיות הקיימות – אינסייט ופריוס, אך יש לזכור כי קיים פער בטכנולוגיות ההנעה, כמו גם במחיר. עבור הוולט ישלמו הנהגים בין 40 ל-45 אלף דולרים, פי שניים ויותר מצמד היפניות. סכום בלתי עממי בעליל.

אך מה שהחל בתעשיית הרכב האמריקנית כניסיון האמיץ ביותר במאה האחרונה, עומד בסימן שאלה בימים אלו. בניגוד לדבריו של הנדרסון, בתוך GM שוקלים הבכירים אם ראוי להביא את הוולט למועד השקתה הרשמי המשוריין לנובמבר 2010 בשל מחירה הגבוה. החשש הגדול הוא מפני המתחרים הישירים כמובן. יתרה מכך, לא פעם הצהירו גורמים בג'נרל מוטורס כי להערכתם ייקח זמן רב עד שהוולט תהפוך רווחית, לפחות עד הופעת הדור השני בעוד מספר שנים.

ג'נרל מוטורס תולה תקוות בוולט המשפחתית וקיוותה שבעזרתה תוכל לבלום את בריחת הלקוחות מאולמות התצוגה. לאחרונה אף החלה במסע פרסומי ברחבי הרשת, בו נאמר לציבור הגולשים כי מכירות מוקדמות של הוולט ייעשו דרך סוכנויות בארה"ב, בתיווך אתר המכירות הפומביות העולמי EBAY. האם המצב הנוכחי יביא שוב להורדה מוקדמת של השאלטר על עוד מכונית חשמלית?

קדילאק, יוקרתית יותר

התכניות למותג הפרימיום של GM מקוריות ומהפכניות. החברה תחשוף מכונית סדאן שתמוצב בין ה-CTS ל-STS, וזו תבוסס על פלטפורמת אלפא הגלובלית של ג'נרל מוטורס. ה-CTS תזכה בקרוב למרכב הסטיישן וב-2013 תיוולד מחדש עם חזות מעודכנת וממדים קומפקטיים יותר. מכונית הדגל של המותג ה-STS, אולי הוותיקה בהיצע, תוחלף על ידי ה-XTS ב-2012 וזו תחליף גם את DTS ותנסה להתמודד על מקומה בקבוצת הסאלון מול ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס.

בהמשך השנה, יגיע ה-SRX, האח המוגבה על הפלטפורמה המשותפת שעבר השנה מתיחת פנים קלה. ממשקלו יושלו כמה עשרות ק"ג, ובמקום מנוע V8 יאכלס את חזיתו מנוע V6 עם חלומות לתצרוכת דלק ידידותית לארנק. ענף הכלים הכבדים בקדילאק הכולל בין היתר את האסקלייד, ימשיך בדרכו לפחות עד 2012. במועד זה, תחשוף ג'נרל מוטורס תכנית חדשה – GMT9000, עבור כלי-רכב מסחריים קלים וכבדים עם גישה שונה וחסכונית לעתיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ביואיק, בין העם לפרימיום

לפני מספר ימים סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב כי ביואיק מתכננת אח קצר והיברידי לאנקלייב, כמו גם רכב פנאי קטן מידות על בסיס פלטפורמת השברולט אבאו הבאה. לאנקלייב עצמו לא מתוכנן כרגע שום שינוי, והוא ימשיך במתכונתו הנוכחית לפחות בשנתיים הקרובות בתומן יזכה למקצה מתיחת פנים.

ביואיק תוסיף למשפחה הצומחת גם את הלה-קרוס המודרנית, שלמעשה תחליף את הלוצרן כנושאת דגלה. זו תצא לגמלאות בתוך שנתיים ולא תשוב כנראה. עוד בתכנון כך מקווים בג'נרל מוטורס, תיוצר מכונית פרימיום גדולה והיברידית שתמוצב היישר מול מכוניות הכלאיים של לקסוס.

GMC, ממשיכים בשלהם

מותג מרושש שנמצא באופן רציף בעולם משל עצמו, ימשיך לרקום פח ופלדה לפחות בשנתיים הקרובות. כלי-הרכב המוצעים על ידו יתכווצו במעט לנוכח המציאות וכן ישתדלו לצמצם את התמכרותם לטיפה השחורה. הדגמים הנוכחים ביניהם סיירה, קניון, סאוואנה, אקדיה וטריין, כולם ללא יוצא מן הכלל יהנו משינוי כזה או אחר לטובת הפחתת זיהום האוויר וצריכת הדלק התהומית.

באופק הנראה לעין, אין כוונה להציג דגמים חדשים למשפחת GMC, למרות הצעות קונספטואליות מעניינות. השמירה על המותג בשנים הקרובות נראית יותר כחוסר ברירה, הן מתוך מטרה להופכו למותג אב עבור הדגמים המסחריים והן מתוך שורשיו הנוסטלגיים לקונצרן.

GMC  דנאלי XT קונספט הייבריד. אתר יצרן
GMC דנאלי XT הייבריד קונספט. תשאר בגדר רעיון?/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully