וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה CX-7 מתחדש

12.8.2009 / 14:16

מאזדה שולחת לפרנקפורט את הקרוסאובר הספורטיבי, לאחר שעבר שדרוג ויזואלי וקיבל מנוע טורבו דיזל חסכוני ונקי

בהיצע של מאזדה, רק לא אצלנו, ישנו רכב פנאי המכונה CX-7. זה השתחל בין הטריביוט ל-CX-9 הגדול יותר. היכרות ראשונה עימו ערכנו ב-2006, עת נחשף לזירת הקרוסאוברים הפופולרית של אמריקה, שם כאמור התמסד לאחר שהוצג במלואו ב-2007 וזכה להצלחה חלקית. כעת בשלהי 2009, נוכל לקבל אותו על במת מאזדה בתערוכת פרנקפורט במתכון אירופי למהדרין. האם הפעם הוא יקרוץ ליבואנית 'דלק מוטורס'?

החידושים הגדולים ב-CX-7 הינם בעיקר בהיבט הטכנולוגי וקצת פחות בפן הוויזואלי. כמו ה-3 וה-6, גם ה-CX-7 שואל מהמשפחה את המראה החזיתי המחודש ותצורת יחידות התאורה מאחור ומלפנים. פרט לכך, נוספו חישוקי סגסוגת בעיצוב חדש וצמיגים בקוטר מעובה.

תחת מכסה המנוע ואת מרכז הבמה, תתפוס יחידת הנעה מוגדשת סולר. הנפח יעמוד על 2.2 ל' עם הספק הנאמד בכ-153 כ"ס ותיבות ידניות ואוטומטיות בנות חמישה ושישה הילוכים בהתאמה. המומנט כך אומרים במאזדה, יורגש בתחתית הסל"ד והביצועים שודרגו. רק נציין כי בארה"ב ממתינות על המדף יחידות בנזין בנפח 2.3 ל' עם 244 כ"ס אולם לא ידוע אם ישווקו אלו באירופה לצד מנוע הדיזל.

זאת ועוד, במאזדה החליטו השנה לקרב את ה-CX-7 לשווקים נוספים ולשגרו עם יתרון משמעותי בדמות מערכת SCR (סימון ל-Selective Catalytic Reduction), המפחיתה את פליטת חד תחמוצת החנקן (NOX) בכמעט 40 אחוזים על ידי ממיר קטליטי מתקדם. גז זה מהווה את אחוז הסיכון הגבוה לבני-אדם מפליטת כלי-רכב, כך שה-CX-7 מיישר קו עם תקני 'יורו-5'.

מה גורלו של ה-CX7 בנוגע לשוק בישראל? טרם התקבלה תגובה מיבואנית מאזדה חברת 'דלק מוטורס' באשר לעתידו אצלנו ואם נסתמך על העבר, זה ישאר מעבר לים בטח ובטח כשמנוע דיזל לצידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully