וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריטת מכוניות ישנות מפחיתה ברבע את זיהום האוויר

14.8.2009 / 11:07

כך על פי חוקרים במכון למחקר עסקים ויזמות בבריטניה, שמצאו כי תוכנית הממשל תורמת רבות לאיכות הסביבה

החלפת מכוניות ישנות בחדשות במסגרת תוכנית הגריטה של הממשל הבריטי, מפחיתה את פליטת ה-CO2 בכ-25 אחוזים. כך ממידע שמפרסם המכון הבריטי לעסקים ויזמות לפיו מכוניות חדשות הנקנות על ידי מי שגרטו את מכוניתם הישנה, פולטות 134 גק"מ CO2 בממוצע לעומת 179 גק"מ.

תכנית הגריטה בבריטניה שהגיעה גם למספר ארצות נוספות כמו ארה"ב, גרמניה ואחרות, מעודדת את ציבור הנהגים להביא את מכוניתם הישנה למתקני גריטה, שם יקבלו בתמורה להשמדתן סכומי כסף מקדמיים עימם ירכשו מכונית חדשה. בחודש יוני, החודש הראשון לתכנית באי הבריטי, העניק הממשל כ-2,000 פאונד (כ-13 אלף שקלים) לכל אדם, מתוך הקצאה של 300 מיליון פאונד לתכנית הכללית שמועד סיומה בפברואר 2010. בארה"ב אגב, הסכום עומד על 4,500 דולרים לכל מכונית.

היקף המשתתפים בפרויקט הניב עד כה כ-154,924 הזמנות לכלי-רכב חדשים, קרי נעשה שימוש בלמעלה מ-50 אחוזים מהסכום אותו הקצה האוצר. בבריטניה מביעים שביעות רצון מאחר והלקוחות שוב פוקדים את אולמות המכירה והמיתון נבלם בהדרגה מדודה. את מרבית ההחלפות עורכים בעיקר בעלי המכוניות הקטנות והמשפחתיות. בעניין הזיהום, נראה כי נמנעו מריאות תושבי האי הבריטי כשבעה טון CO2 בכל ק"מ אותו עוברות כל המכוניות החדשות.

למרות שנושא זה עלה לדיון בישראל, עדיין לא רואים בשיטה זו כמקור הכנסה מספק ומראש הוקצב לכך סכום זניח של 3,000 שקלים לכל מכונית. במקום זאת, עלינו לקבל את המיסוי הירוק שערך בלבול גדול במחירי מכוניות קטנות כגדולות ומבלי לייחס חשיבות ל-CO2 כפי שנעשה מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully