וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היגור בנזין עם דיזל?

15.8.2009 / 7:20

צוות סטודנטים מאוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון פיתח יחידה מנועית המסוגלת לעבוד על תערובת של דיזל ובנזין

קבוצה של סטודנטים חובבי רכב מאוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון בארה"ב, הציגו פטנט מהפכני המאפשר שילוב אפקטיבי של בנזין ודיזל מעורבבים, שאינם מביאים לפגיעה במכלולי המנוע. על פי תוצאות שהוסקו במהלך הניסויים, המנוע מסוגל לנצל את הקוקטייל המשולב כדי להפחית את תצרוכת הדלק בכ-20 אחוזים בממוצע ולהביא לעלייה קלה בהספק יחידת ההנעה בכל קשת הסל"ד.

המערכת המכונה על ידיהם 'Fast Response Fuel Blending', מתירה ערבול של שני הדלקים בתוך תא הבעירה של המנוע (יחד עם אוויר כמובן) על ידי שליטה דקדקנית במינון התזתם. היות ורמת הפיקוח קפדנית ונערכת בסינון אלקטרוני, המנוע פועל בטמפרטורת עבודה נמוכה במיוחד – כלומר מביא לניצול מקסימלי של הדלק וכן מקצץ השימוש במשאבים הנזקקים לקירור מהיר עבור הרכיבים השונים. כמו כן, פוחתים הבלאי והזיהום.

שילוב של שני הדלקים במנוע אחד עלול לגרום לנזקים מן הסתם, אך שליטה בכמות הרסס מאפשרת הקצאת המינון עבור כל שימוש. כך למשל, אם המכונית נאלצת לסחוב משקל גבוה (כלומר זקוקה למומנט רם במעלה הסל"ד) ניתן לכוון את היחס בין שני הדלקים שיהיה "משוחד" כלפי הבנזין. אפשר גם לחלק אותם בצורה שווה, או לטובת הסולר – הכול תלוי באופן השימוש. חשוב לציין כי מנוע דיזל בתצורתו השכיחה, נעדר מערכת הצתה שכאן כמובן היא נמצאת.

את המיזם הציגה הקבוצה בכנס הנערך על ידי משרד האנרגיה בארה"ב מדי שנה. ראש הצוות רולף רייץ הביא עימו מספרים המראים כי ניתן בסיועה של מערכת זו להפחית גם את תצרוכת השמן בכ-33 אחוזים לפחות. לפרויקטים מסוג זה חשיבות רבה לנוכח המשאבים האוזלים בכדור הארץ וכן הדאגה לזיהום האוויר, אך ספק אם היא תגיע לייצור סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully