וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסי משחרר את הארס

13.8.2009 / 16:57

הסדנה הטקסנית של ג'ון הנסי תשלח לייצור את הוונום. 1,200 כ"ס לתוך הפרצוף של הווירון, על הכביש ב-2010

לפני שנתיים הציגה סדנת המשפרים של ג'ון הנסי את הוונום וויפר GT, כתגובה אמריקנית אינדיבידואלית לבוגטי וירון. בתחילה דובר על כך שייתכן ורק שני אקזמפלרים במרקם אב-טיפוס ימוצבו תחת קורת הגג בדרום ארה"ב לצורכי ניסויים, אך כעת חושפים בהנסי כי הסדנה תגיע לתערוכת הרכב בז'נבה בחודש אפריל 2010, חמושה במוצר מוכן ומזומן להכשה. עוד ונומים באופק אם כך.

הוונום GT נשענת ברובה על מכלולים אמריקנים, אבל על העיצוב אחראי סטיב אוורט הבריטי, שהיה אחראי על חלק נכבד מעיצוביה של יצרנית הרכב הבריטית לוטוס ומכאן הדימיון המוקרן בחזיתה. השלדה של הנסי לעומת זאת, כולה פרי ידיו, בניגוד לשמועות על שיתופה של לוטוס גם בהיבט זה. משקלה הכולל אינו עובר את ה-1,200 ק"ג עם נהג מרותך למושב, כך שהיא קלה מהווירון ב-600 ק"ג לפחות.

ההנעה נשלחת לגלגלים האחוריים ומעליהם שוכן המנוע במרכז המכונית, או שמא מוטב לומר המפלצת הדרוכה. כל אחד משורת הצילינדרים במנוע ה-V10 מקבל מגדש טורבו והתוצאה היא 1,200 כ"ס המנותבים על ידי תיבה ידנית קונבנציונלית (עם מצמד מחוזק) לה שישה יחסיה העברה.

על הכביש? את המיאוץ ל-100 קמ"ש היא מסיימת במהירות מערפלת חושים של 2.4 שניות ומהירותה המרבית עוברת 272 מיילים לשעה, כ-438 קמ"ש. כל זה כאמור ממכונית כביש ציבורית. את המחיר הרשמי נדע רק במועד השקתה, אולם יש להניח שחלומות כאלו יצריכו משכון של כמה נכסים יקרים או זכייה בלוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully