וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

14.8.2009 / 11:03

פורמולה 1: אחרי 12 שנות בצורת, בדואר יתחרה; מוטו GP: סטונר תשוש כמו אדם בן 50; נאסקאר: גשם גשם, לך!; WRC: לטבלה לומד לנהוג

פורמולה 1: הסבלנות משתלמת

הפעם האחרונה בא התחרה לוקה בדואר, נהג המבחן של פרארי ב-12 שנים האחרונות, הייתה בגרנד פרי היפני של 1999 במדי קבוצת מינארדי. באותה שנה אגב נעדר מיכאל שומאכר מהמסלול לאחר ששבר את רגלו בגרנד פרי הבריטי, ולתפקיד המחליף הוזנק מיקה סאלו.

פציעתו של פליפה מאסה הזניקה את שומאכר מפרישה, אך כידוע, צווארו בגד בו והוא נאלץ לוותר עליה (לפחות לרגע זה). לכן, בדואר יהיה זה שיימלא את הפרארי לצידו של קימי רייקונן בוולנסיה בסוף השבוע הבא. החסרון הוא כמובן שנים ללא מירוץ אמיתי, אך לעומתם, לאיטלקי הנאמן ניסיון עם ה-F60 או לפחות עם חלקים ממנה אותה בחן במהלך תכנונה. בדואר בן ה-38, יהיה לנהג המבוגר ביותר על הגריד. את עונת הבכורה בסבב עשה ב-1993, שנה לאחר שהוכתר לאלוף הפורמולה 3000.

אולם, מכיוון מארגני המירוץ בוולנסיה נשמעים קולות נגד בדואר ולא שיש להם משהו אישי נגדו. לפרארי נהג ספייר נוסף בשם מארק ג'נה שבמקרה הוא ספרדי, ואותו הם רוצים לראות. להזכירכם, העם הספרדי נכון לשלב זה לא יזכה לראות את אלוף העולם לשעבר פרננדו אלונסו (רנו) במירוץ בעקבות הרחקת קבוצתו (הדיון בערעור ביום שני), כשנשאר להם לעודד את חיימה אלגוארסוארי (טורו רוסו) הצעיר.

פורומולה 1: שומאכר, אולי כן

בוולנסיה הוא לא ישתתף, אך יתכן ושומי יעשה מאמצים להופיע במדי הקבוצה בגרנד פרי הביתי במונזה או אולי אף קודם בגרנד פרי הבלגי. בראיונות שנתן לתקשורת, אומר הגרמני כי טרם החליט אם לגנוז סופית את חזרתו למסלול בגלל תאונת האופנוע בפברואר בה נפגע בצווארו.

למסלול ספא הבלגי משקל חשוב בקריירה של שומאכר. שם הוא ערך את מירוצו הראשון בפורמולה 1 בעונת 1991 (ג'ורדן), שם קבע את נצחונו הראשון שנה אחר כך (בנטון) ושם גם הישווה את מספר הנצחונות שלו לזה של איירטון סנה. ספא גם נחשב למסלול מאתגר ביותר לנהיגה, כזה שהכשרון הטבעי של שומאכר בהחלט יהווה יתרון משמעותי עבורו. אולם, גם למונזה מעמד חשוב, פחות לשומאכר עצמו ויותר לפרארי. אין מקום טוב יותר לקבוצה האדומה לבשר על חזרתו של האלוף.

פרארי מצידה, אולי בעקבות הבאז התקשורתי שעשה שומאכר, עדיין לא ויתרה על שירותיו של האלוף גם אם לא ינהג השנה. בקבוצה נרמז כי נעשית פעילות מול ה-FIA לאישור שימוש בשלוש מכוניות בעונה הבאה, אחת בשביל הגרמני. אולם יש כאן משום התעלמות מהצהרה אחרת של שומאכר, לפיה הוא לא רואה עצמו חוזר לפול טיים ג'וב.

שומי מצידו נזהר מהצהרות נוספות ואחרי שברון הלב שעשה לאוהדיו והוא מקפיד בכל הזדמנות לשבח את בחירתה של פרארי בבדואר. לשניים שנים רבות יחדיו, ולדברי הגרמני בהחלט מגיע לו. "בכל העונות שעברו, לוקה תמיד הכין עצמו בצורה טובה כי זה תפקידו, להיות מוכן אם משהו קורה". אחרי 12 שנים, זה אכן קרה.

ביקורות מקולגות למקצוע כמובן לא אחרו לבוא. נהג פרארי בעבר ובעל הפה הגדול בהווה ניקי לאודה, אמר בראיון לרשת 'ORF' האוסטרית כי הקאמבק בכלל נובע מחרטה עצמית של שומאכר על שפרש ב-2006. הבחירה בבדואר לדבריו היא טעות, והתירוץ – "גם אני יכול לחזור היום לנהוג ולסיים מאחור". גם נהג ה-WTCC אלכס זאנרדי (ב.מ.וו) חושב שמדובר בטעות, אך הוא מתייחס לכך בצורה קצת יותר מקצועית. לדבריו, עדיף היה לקחת נהג צעיר מה-GP2, עם ראייה לעתיד.

מי עוד פתח את הפה נגד שומאכר? מי שנתן לו את הצ'אנס הראשון ב-1991, אדי ג'ורדן. "הוא שדד את אוהדיו", אמר האירי ל-BBC. על קריירת הדו גלגלי במסגרת נפצע הוסיף ג'ורדן "הוא נפל על הראש". אולם, יש לזכור כי לשניים סוג של חשבון פתוח מהעבר. אחרי המירוץ הראשון שלו בסבב, הפנה שומאכר גב לג'ורדן ועבר לנהוג עבור פלאביו בריאטורה בבנטון.

פורמולה 1: מחפשים מחליפה לב.מ.וו

פרישתה של ב.מ.וו השאירה את הסבב בדפיציט של קבוצה לעונה הבאה. ב-FIA לא מרוצים מכך כמובן, והחלו לחפש לה מחליפה. אופציות כמובן לא חסר, בעיקר מבין הקבוצות הרבות שהציגו מועמדותן ונדחו. ברשימת ההתנה נמצאות שבע קבוצות – אפסילון יוסקאדי, ברבהאם, לוטוס, לולה, מארץ', פרודרייב וסופרפאנד.

בעוד האחרונה רמזה דרך מי שאמור לנהל אותה אלכס וורץ כי אין לה כעת כל כוונה להצטרף, האחרות דווקא כן מעוניינות. אפסילון נראית כמועמדות העיקרית, שכן היא ממשיכה לעבוד על פרויקט הפורמולה 1 למרות שנדחו. הבעלים חואן וייאדלפרט, בטוח כי יגיע לפורמולה 1 אם לא בעונה הבאה אז בזו שאחריה. גם בפרודרייב לא שללו כניסה מיידית.

חשוב לזכור כי עדיפות מבחינת ה-FIA ישנה לפטר סאובר, המקים והבעלים של 20 אחוזים מקבוצת ב.מ.וו. אולם, זה טרם הצליח למצוא משקיע או לחילופין להגיע להסדר הנהלת היצרנית, למרות שלעזרתו ניצב מנהל המירוצים בב.מ.וו מריו טייסן. בשבוע האחרון לבטח תהיינה התפתחויות.

פורמולה 1: בורדה וטורו רוסו הגיעו להסכם

לאחר שנזרק מקבוצת טורו רוסו, מסר סבסטיאן בורדה כי יפעל משפטית בטענה להפרת חוזה. אולם, מנהלו האישי ניקולס טוד (הבן של) מוסר לעיתון ל'לאקיפ' כי הגיע להסדר עם הקבוצה מחוץ לכותלי בית המשפט, לפיו יפוצה הנהג הצרפתי. לדבריו, בטורו רוסו ידעו כי פעלו בניגוד לחוק ועל כן הסכימו לתנאים. מה יהיה הפיצוי? את זה גם אנחנו היינו מתים לדעת.

פיצוי זה טוב, אך מה לגבי עבודה. נכון לרגע זה מנסה בורדה לדאוג לעתידו בסבב ולאותו עיתון הוא אומר "אני יכול להיות בחירה מעניינת לקבוצות החדשות". את זה הוא מבסס על העובדה כי יש לו ניסיון עם המכוניות במתכונתן הנוכחית ולמרות שהוא לא כל כך צעיר במושגים של השקעה לטווח ארוך. הוא בן 30. מחוץ לסבב, בורדה מאמין שימשיך לנהוג עם פיג'ו במירוצי הלה מאן גם בשנים הבאות.

אולם הצרפתי לא שולל כרגע חזרה לארה"ב, שם הוכתר ארבע פעמים ברציפות לאלוף הצ'אמפקאר. "אני בקשר עם הקבוצה שלי ('ניומן-האס-לניגאן' – י.א). הבעיה היא שצריך חמישה מיליון יורו בכדי להוסיף עוד מכונית". מעניין עם הפיצוי של טורו רוסו מכסה את הסכום הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

פורמולה 1: למכירה, יד שנייה מ(אולי) אלוף עולם

לג'נסון באטון (בראון) יש בוגטי וירון, אחת מ-200 שיוצרו עד כה ואתם יכולים לקנות אותה ממנו בעבור כ-6 מיליון שקלים (הוא יעדיף אותם בפאונדים, שזה קצת פחות ממיליון). כך מתברר מהודעת מכירה שהוציאה סוכנות הרכב הבריטית 'סופולק'. מהנתונים עולה שבאטון הוא היד השנייה על הרכב, שנסע עד כה קצת יותר מ-2,400 ק"מ אם להאמין לספידומטר. לאחרונה הוא עבר טיפול אם זה מעניין.

למה הוא מוכר? קשה לדעת. אולי זוגתו עימה הוא מבלה כעת בסאן טרופז חושבת שהווירון מהירה מידי בשבילו ואולי היא לא מרגשת אותו מספיק (המכונית, כן). בכל מקרה בחניית ביתו עומדות לא מעט אטרקציות יקרות ומהירות בינהן מרצדסים עם הסיומת AMG ו-DTM, פרארי אנזו, אודי RS6 סטיישן ועוד כמה יצירות נדירות. אולם, נראה כי באטון לא חשב מספיק עסקית כשהחליט למכור, שכן בעוד שלושה חודשים ערכה אולי יעלה. תארו לכם את הכותרת אז – "האלוף שמכר את הבוגטי שלו".

מוטו GP: סטונר חולה

רוכב קבוצת דוקאטי ואחד המועמדים לאליפות קייסי סטונר, יעדר משלושת המירוצים הקרובים. הסיבה לכך נעוצה בתשישות אליה הגיע האוסטרלי בן ה-22, אלוף עונת 2007, אותה מכנה רופאו הפרטי "כשל אדם בן 50". בחודשים האחרונים נראה היה כי מצבו הבריאותי של סטונר אינו בשיאו, לאחר שכנראה הותקף מווירוס במהלך הגרנד פרי הקטלוני ביוני האחרון.

פרט לתשישות החמורה, סטונר סובל מבעיות בבטן, תסמיני אנמיה וכאבים באזורים שונים בגופו. לדברי הרופא, מצבו ישתפר בתוך כחודש וחודש נוסף ידרש לו בכדי לחזור לכושרו. את רוסי יחליף רוכב קבוצת המשנה 'פראמק', מיקה קאליו שינהג לצד אלוף עונת 2006 ניקי היידן. את קאליו עצמו יחליף רוכב הסופרבייק מישל פבריציו.

פרישתו הזמנית של סטונר משאירה את הקרב על האליפות לשני רוכבי קבוצת ימאהה – ולנטינו רוסי וחורחה לורנצו. אולם, האחרון מבקש שלא להמעיט בערכו של בן ארצו הממוקם רביעי בטבלה, דני פדרוסה (הונדה). בכדי לעשות סדר, רוסי מוביל את טבלת האליפות עם 187 נקודות, שני לורנצו עם 162, סטונר שלישי עם 150 ולפדרוסה 115. בקופה ישנן עדיין 175 נקודות.

בסוף השבוע הקרוב יבלו הרוכבים בצ'כיה, שם יערך ביום ראשון המירוץ ה-11 לעונה במסלול ברנו. החופשה עזרה לרבים מהם להחלים מפציעות ישנות בינהם לורנצו ופדרוסה, כך שצפוי מירוץ מותח מאוד למרות היעדרו של סטונר. זה אגב שואף לחזור בתחילת אוקטובר לגרנד פרי של פורטוגל.

* שידורים ישירים של מקצי האימון, הדירוג והמירוץ בערוץ 5+ לייב בימים שישי, שבת וראשון

נאסקאר: מה יהיה עם הגשם?

זה כבר שבועיים רצופים שמירוץ סבב הספרינט קאפ של הנאסקאר לא מתקיים במועדו, וזאת בגלל גשמים. מילא כשמדובר במסלול אובאלי, ניתן בהחלט להבין זאת, אך גם בראשון האחרון במסלול המפותל של ווטקינס גלן בניו יורק לא עלו הנהגים מפאת הרטיבות. וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה העונה. כבר היו מספר מירוצים שהזנקתם נדחתה לימים שמשיים יותר.

גם ביקורת שהועלתה כנגד המגמה, לא תשנה כנראה את דעת מארגני הסבב הפופלרי בארה"ב. בכל זאת, כבר 60 שנה שהוא מתקיים פחות או יותר באותה הצורה (העגולה). נראה כי נהגי הספרינט קאפ לא יאלצו לסגל לעצמם יכולות נהיגה על רטוב, למרות שסבב המשנה ניישנווייד כן עשה זאת. אחת הסיבות נעוצה ביצרנית הצמיגים 'גודייר'שטוענת כי פיתוח צמיגי גשם למכוניות האלה היא כמעט בלתי אפשרית.

את המירוץ שהוזנק באיחור של יום, ניצח טוני סטיוארט (שברולט) שביסס מעמדו בראש טבלת האליפות עם 3,383 נקודות, 260 יותר מבן קבוצתו ואלוף השלוש שנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון. עבור סטיוארט, מדובר בנצחון חמישי במסלול זה. בן קבוצה נוסף ג'ף גורדון, שהוביל את הטבלה בשליש הראשון של העונה, פרש בעקבות תאונה אך הוא עדיין ממוקם שלישי. הפתעת העונה חואן פאבלו מונטויה (שברולט), סיים שישי מה שמקפיץ אותו מקום אחד נוסף בטבלת האליפות בה הוא מדורג שביעי עם 2,781 נקודות.

ביום ראשון במישיגן, תלוי כמובן במזג האוויר, יערך המירוץ ה-23 לעונה. אחריו, יישארו שני מירוצים ל'צ'ייס', הפלייאוף של הסבב שיכלול עשרה אירועים בסופם יקבע האלוף.

* שידור חוזר של המירוץ בערוץ ESPN, יום שני החל מהשעה 14:00

WRC: לטבלה חוזר לספסל הלימודים

יארי מאטי לטבלה אמנם כבר ילד גדול שמתחרה בטופ של הראלי העולמי, אולם גם לו יש מה ללמוד. על עפר הוא יודע לנצח (וגם לעשות פאדיחות), אך על אספלט הוא כנראה פחות טוב. זו הסיבה לשמה הוא נשלח לבית ספר מקומי בארצו, בו יוכל לשפר את יכולותיו בעיקר לקראת ראלי ספרד.

בפורד לא בונים על נצחון של לטבלה. הקבוצה תסתפק בכך שהפיני יצור אופוזיציה טובה יותר לסיטרואן, שהשאירה לה רק פירורי נקודות על מירוצי אספלט בשנים האחרונות. עם המהפך בצמרת האליפות שנוצר בעקבות ירידה בכושרו של לואב, אין מקום טוב יותר מלגנוב לו נקודות.

חשוב לזכור שאיום נוסף יהיה מצידו של פטר סולברג, ששואף להתחרות בספרד עם הסיטרואן קסארה הוותיקה שלו שתוצאות העבר הפכו אותה לאחת ממכונית האספלט הטובות ביותר. סולברג עסוק בימים אלה בתכנון העונה הבאה שלו, כשהמטרה לדבריו היא אליפות עולם. למרות השאיפה, הנורווגי עדיין ריאלי ומאמין כי אף אחת משתי היצרניות בסבב לא תעסיק אותו ב-2010, אולי ב-2011. לכן, או שיישאר ב-WRC שוב עם מכונית פרטית, או שיאלץ בלית ברירה לפזול אל עבר סבב ה-IRC המקביל.

עוד בימים הקרובים

נאסקאר: שידור חוזר של מירוץ מישיגן בסבב המשנה ניישנווייד בערוץ ESPN, יום ראשון החל מהשעה 14:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully