וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם ונשלם: פורשה בידי פולקסווגן

16.8.2009 / 12:31

בכירי היצרניות הגיעו להסכמה לפיה תעבור פורשה במלואה לקונצרן פולקסווגן עד 2011. במקביל – קטאר רוכשת 17 אחוזים מפולקסווגן

שנים של מאבקי שליטה בין פולקסווגן לפורשה, הגיעו שלשום לסיומם. משפחות פייך ופורשה, בעלות השליטה, הסכימו להצעת הרכישה של פולקסווגן בעלות של 4.7 מיליארד דולרים, שהם כ-42 אחוזים מנתח מניותיה של פורשה. בעקבות הודעה זו, נכנסה גם מדינת קטאר לתמונה ורכשה כ-17 אחוזים ממניות פולקסווגן והפכה לבעלת המניות השלישית בגודלה בקונצרן, עם אופציה לרכישה של כ-18 אחוזים מפורשה.

בשלב זה, מדובר על מהלך ראשוני בטרם תעבור פורשה לחסותה של פולקסווגן באופן מוחלט בשנת 2011. פורשה תהיה המותג העשירי בין נכסיה הרבים של פולקסווגן הכוללים גם את מותגי ה'על' בוגטי ולבמורגיני. אם כל התחזיות הכלכליות תתגשמנה, פולקסווגן צפויה לעבור את טויוטה ולתפוס את מקומה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. שילובה של פורשה עם פולקסווגן יצור תאגיד רחב ומרשים הכולל למעלה מ-400 אלף עובדים והערכות למכירת כ-6.4 מיליון כלי-רכב מסביב לעולם בשנה.

השיחות הרשמיות בין ראשי הקבוצות הוזנקו מחדש במהלך 2008 לאחר שפורשה ניסתה להשתלט על פולקסווגן עם רכישת 51 אחוזים ממניותיה. אולם בעקבות המיתון העולמי ונזקי המשבר הכלכלי, נכנסה פורשה לסחרור וצנחה אל חובות הנאמדים בכעשרה מיליארד יורו שאף כמעט והביאו לפשיטת רגל בחודש מרץ האחרון. את החובות נאלצה לכסות לבסוף על ידי הלוואות של מאות מיליוני יורו מכמה גופים, ביניהם גם פולקסווגן עצמה.

בחודש יולי האחרון נפגשו שוב השתיים, הפעם על מי-מנוחות, תוך מחשבה להתאגד ולהחזיר מן העבר את השם 'אוטו-יוניון'. הודעה זו, הביאה את משפחת פייך להחלטה לנשל את המנכ"ל המכהן בפורשה וונדלינג ווידקינג מתפקידו בתמורה לסל פיצויים נדיר מאוד. ווידקינג היה זה שהפך את יצרנית הספורט לאחת החברות הרווחיות בעולם מאז שהגיע למושבו לפני 16 שנים, אולם בשנתיים האחרונות כאמור הביא את החברה לסף אבדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully