וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי גדולה, הכי מפוארת

ירון אדרי

17.8.2009 / 11:46

בנטלי חושפת את ספינת הדגל החדשה שלה, מולסאן. כשנגיעות רטרו מתחברות עם שיא הטכנולוגיה והפאר המודרניים

בסוף כל טיזר, ממתינה התמונה המלאה ולצידה כל הפרטים. אלה מאשרים או מבטלים את שלל השמועות וההשערות עליהן דובר עד כה, אבל תמיד התמונה האמיתית (והפרטים) נראית כפספוס משהו. הרי אם הרכב המדובר היה באמת משהו ייחודי, לא היה צורך בטיזר בכדי להעלות את ערכו. בנטלי, למרות שערכה גבוה איך שלא תסתכלו על זה, בחרה בצעד זה בכדי להציג את ספינת הדגל הבאה שלה ומחליפת הארנג'. האם זה היה נחוץ?

מולסאן, זהו השם שמוצמד למה שהכרנו עד כה כ'גרנד בנטלי'. הדגם הבכיר בהיצע של יצרנית הפאר מעתה ואילך, נחשף בתערוכת הפאר של פבל ביץ' קליפורניה ועימו ניסתה פולקסווגן, בעלת הבית הנוכחית של המותג, לחזור למקורות ומכאן גם השם שהיה בשימוש בשנות השמונים. מולסאן היא הישורת הארוכה במסלול 24 השעות של לה מאן, שם ניצחה בנטלי שש פעמים. אמנם הדגם המודרני רחוק שנות אור מאותן מכוניות נוסטלגיות של שנות השלושים, אולם בהחלט ניתן למצוא לא מעט מחוות לשנים ההן.

פולקסווגן אמנם יושבת על ברז המזומנים, אולם בחברה יודעים היטב כי רק בריטים ישיגו את מה שצריך ועל כן תוכננה ונבנתה המכונית כולה במטה בנטלי שבבריטניה. הפלטפורמה חדשה לגמרי אולם העיצוב, למרות נגיעות רטרו (יחידות התאורה בחזית למשל), שומר על המראה המוכר והמכובד של השנים האחרונות אגב צמיחה מתבקשת מכל הכיוונים. עם רולס רויס פאנטום ומייבאך כיריבות העיקריות, אין מקום להרפתקאות.

נכון לשלב זה, ממשיכה בנטלי להסתיר פרטים כמו מידות המכונית וחשוב לא פחות, יחידת הכוח שלה. אולם, מסתמן כי מנוע ה-V8 בנפח 6.75 ל' של הארנג' ימשיך לשרת אותה, לאחר שעבר עדכונים ושיפורים מתבקשים לנוכח דרישות תקני איכות הסביבה העולמיים.

הפרטים המלאים של המולסאן יחשפו בתערוכת פרנקפורט ועימם תג המחיר שיוצמד לה כשתגיע ב-2010 לאולמות התצוגה. זה צפוי לעמוד על כ-190 אלף פאונד (בסיס), שהם -1.2 מיליון שקלים לפני מסים. רק נציין לסיום כי המכונית הראשונה הועמדה במהלך התערוכה למכירה פומבית והיא תעבור לרוכש המאושר בתמורה ל-500 אלף דולרים.

בנטלי מולסאן. אתר יצרן
בנטלי מולסאן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully