וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוודים נאבקים על וולוו

18.8.2009 / 11:48

קבוצת משקיעים משטוקהולם מנסה לגייס הון כדי למנוע מכירתה של וולוו ליידים סיניות. בפורד ממתינים להצעה הרשמית

קונסורציום שהתגבש לאחרונה בשוודיה, שוקד בימים אלו על גיוס אמצעי מימון להגשת הצעה בפני יצרנית הרכב האמריקנית פורד בעבור מותג וולוו הנמצא בבעלותה, כך מדווח ה-'Dagens Industri' מבירת המדינה. על פי פרסומיו, קבוצת המשקיעים בהנהגת 'גייקוב AB', האיצה קצב פעילותה מאחר ולידיה הגיעו דיווחים כי פורד מתכננת למכור בקרוב את יצרנית הרכב השוודית לתאגיד הרכב ג'ילי מסין.

לאחר כעשר שנות בעלות, פורד הצהירה בשלהי 2008 כי תיאלץ למכור את וולוו על מנת לצמצם הפסדיה שהצטברו למיליארדי דולרים. במהלך ששת החודשים האחרונים, הונחו על שולחנה של פורד הצעות מפי מספר חברות, אך ניכר כי יצרניות הרכב הסיניות ג'ילי וצ'רי, הן הטוענות העיקריות לספח את וולוו אליהן. מדובר בסכומי רכישה של כשני מיליארד דולרים הזוכים לתמיכה נרחבת ממשרד האוצר הסיני. אולם אלו נמוכים משמעותית מסכום הרכישה של המותג ב-1999 על ידי פורד, שנאמד בכ-6.5 מיליארד דולרים.

בנוסף, יתכן כי דריקטוריון כלי-הרכב הכבדים של וולוו,Volvo Truck Corp, מביע עניין לקחת חלק ברכישת המותג עם קבוצת המשקיעים. קבוצה זו מכרה את מניותיה לפורד ב-1998, אך מתברר כי כעת היא שוקלת לחבור לקונסורציום ולספק מקור כלכלי נוסף עבור הצעה רלוונטית. אולם, למרות הרצון הטוב, דובר החברה שולל אפשרות זו בשלב זה. לרויטרס אומר מרטין ויקפורס: "יש לנו עניין במה שקורה עם וולוו כי אנחנו חלק מהם. אבל שם זה מסתיים. אנחנו לא רואים את עצמנו כמשקיעים בקבוצת הרכב".

עושה רושם כי יצרניות הרכב משוודיה נמצאות על הכוונת הלאומית וישנו מאמץ להחזירן הביתה ולא לאבדן שוב לידיים זרות. כפי שדיווחנו לאחרונה קוניגסג נאבקה על סאאב בנחישות ואמש כך מתברר, הצליחה לשלוף אותה באופן סופי מידיה של GM. האם וולוו תצטרף אליה? את זה נדע ברבעון האחרון של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully