וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספייקר C8, עכשיו בקבריולה

18.8.2009 / 15:02

יצרנית מכוניות ה'על' ההולנדית מעדכנת שורותיה עם אחות נטולת גג ומפוארת ל-C8 איילרון. לא מתאימה לכל אחד

את ה-C8 איילרון קופה השיקה חברת 'ספייקר קארס' בתערוכת ז'נבה של שנת 2008, למרות היותה במשבר כלכלי עמוק אחרי לא מעט הרפתקאות, בינהן ניסיון לא מוצלח בסבב הפורמולה 1. את גרסת הקבריולה (ספיידר) לאותה הגברת דחו ביצרנית ההולנדית בשנה וחצי, בהם התיישרה מעט כלכלית. את ההשקה לדגם החדש ערכה ספייקר בתבונה תחת השמש הקליפורנית של תערוכת היוקרה בפבל ביץ'.

היקף השינויים אינו משמעותי ורובו קוסמטי, כמתבקש מגג הבד (קאנבס) החצי אוטומטי - בתא הנוסעים ומחוצה לו נוספו מספר פריטים ייחודיים עבור מנגנון התקרה המכני-אלקטרוני. יריעת הבד קלילה וחוסכת משקל וכבסיס, היא נעזרת בחיפוי המכסה את החלק האחורי על ידי זגוגית מחוסמת. כשהגג פתוח, נאטמת הזגוגית בתא המטען עשוי האלומיניום, מאחורי גבם של שני היושבים הבודדים.

בגרסה זו, עם בסיס הגלגלים הארוך במספר סנטימטרים, המשקל כמעט זהה ל-C8 הסטנדרטית ומתייצב על 1,200 ק"ג לערך. המנוע זהה לזה השוכן ב-C8 קופה – V8 בנפח 4.2 ל' מבית אודי, לו 400 כ"ס. השידוך הוא לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (תפעול מההגה) מתוצרת ZF, להן שישה יחסי העברה. באגף הביצועים נרשם שיפור קל במיאוץ ל-100 קמ"ש - 4.4 שניות, ומהירותה המרבית עומדת על 320 קמ"ש.

מחיר ל-C8 איילרון ספיידר הפתוחה טרם פורסם אולם בגיזרת מכוניות ה'על', סביר שהשמיים הפרוסים מעל פדחת היושבים יכתיבו את הגבול. חשוב לציין כי העיצוב החריג משהו, מראש מכוון את האיילרון לאנשים מאוד מיוחדים. אלה לא יתנגדו לשלם (כמעט) כל סכום שיידרש בשביל להיות עוד יותר מיוחדים.

ספייקר איילרון קבריולה. אתר יצרן
ספייקר איילרון קבריולה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ספייקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully