וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: לאון קופרה R

19.8.2009 / 9:26

הגרסה הקיצונית ביותר ללאון חמושה ב-265 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד. שיפור בהמשכים עם מסורת של מירוצים

סיאט לאון קופרה R משוגרת לתערוכת פרנקפורט כשבחזיתה מאוכלס המנוע המתקדם ביותר בסדרה המפולפלת של המותג הספרדי. יחידת הטורבו השוכנת מלפנים מפיקה 265 כ"ס ממנוע בנזין בנפח 2.0 ל', בשידוך לתיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם שבעה יחסי העברה. בסיאט מציינים שהלאון הסדרתית היא לא פחות מבבואה לאחותה התחרותית מסבב מרוצי הסאלון (WTCC) לה הספק דומה ממנוע טורבו-דיזל, להבדיל אלמנטים שלא שייכים לכביש הציבורי.

בסיועם של מספר שינויים למערכות המנוע ביניהם מזרקים בלחץ גבוה, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 6.1 שניות בלבד, שיפור קל לעומת הקופרה R של 2005. מהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש והיא אפילו עומדת בתקן פליטת המזהמים האירופי 'יורו 5' ומתגאה בצריכת הדלק של כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.

ויזואלית, סיאט העניקה ללאון קופרה R את מרבית הבידולים ההכרחיים. כך למשל חישוקי הסגסוגת בקוטר 19 אינטש כשעליהם מולבשים צמיגים בקוטר 235/35 ודרכם חשופים בלמי דיסק ענקיים הנעזרים בקאליפרים אדמדמים כמיטב המסורת. עוד בענייני מסורת כמובן שהקופרה R עושה שימוש נדיב בסימול הספורטיבי R, כך שאת הלוגואים ניתן למצוא פזורים על הפרופיל ועל חלקיה האחרים כמו גם בתא הנוסעים. בסביבת הנהיגה צמד מושבים חובקים בחיפוי אלקנטרה, דוושות מחורצות מאלומיניום, תאורת LED ללוח השעונים, הגה ספורטיבי ועוד.

ברשימה האבזור הסטנדרטי, תכלול הלאון קופרה R שלל אמצעי פינוק כמו בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט וחיישני נסיעה. למיתון העוצמה, ה-R מצויידת במקבץ בטיחותי מותאם לאופייה עם בקרת יציבות, משיכה, בקרות סיוע לבלימה וכן מנגנון XDS המדמה וויסות אנרגיה כפי שנהוג לחוש בדיפרנציאל מוגבל החלקה. להגנה על הנוסעים מפני תאונות ב-R מותקנות שש כריות אוויר.

את בכורתה תעשה הקופרה R למשפחת הלאון בפרנקפורט ואנו נהיה שם כדי לספר לכם איך היא נראית במציאות. מתי אצלנו? מיבואנית סיאט לישראל 'צ'מפיון מוטורס' מעריכים כי השקת הלאון קופרה R בישראל תהיה במהלך שנת 2010 בהתאם לתכניות השיווק והייצור של סיאט העולמית.

סיאט לאון קופרה R. אתר יצרן
סיאט לאון קופרה R/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully