וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המאה – הסטיג

19.8.2009 / 13:01

נהג המבחן הסודי של תכנית הרכב 'טופ גיר' הוכרז כתעלומת המאה. הקדים את המפלצת מלוך נס ורוצחו של הנשיא קנדי

קוראי עיתון ה'דיילי סטאר' בבריטניה הצביעו עבור הדמות המסתורית המגלמת את דמותו של הסטיג בתכנית הרכב 'טופ-גיר' של ערוץ הטלוויזיה הבריטי BBC, כתעלומת המאה. הנהג העילאי הצליח לגבור על תעלומות לא פחות ביזאריות כגון זהותו של רוצח נשיא ארה"ב המנוח ג'ון קנדי וכן הזיות מעולם החי הבדיוני כמפלצת מלוך נס.

את הסיבות לבחירה המשונה של קוראי העיתון מפרש הסופר אלברט ג'ק, מחבר הספר 'תעלומות ב-10 דקות'. "עם כל תשומת הלב שהסטיג מקבל לאחרונה, לא פלא שהוא מעורר כל כך הרבה עניין. המקום ה-1 שלו מוצדק מהבחינה הזו". הסטיג גרף כ-25 אחוזים מכלל הקולות כשאחריו מדורגת המפלצת מלוך נס עם 16 אחוזים וזהותו של המתנקש שנטל את חייו של ג'ון קנדי (JFK) שקיבל 13 אחוזים. בהמשך הרשימה מופיעות תעלומות נוספות כגון משולש ברמודה, ביגפוט, מותה של מרלין מונרו ונתיחת גופת החוצן שהתרסקה ברוזוול.

זהותו האמיתית של הסטיג הפכה לנושא חם בכל מדינה בה התכנית משודרת. לאורך התקופה בה התכנית באוויר בפורמט החדש (החל משנת 2002), צצו השערות ותיאוריות באשר לאדם מאחרי החליפה והקסדה. בשנים הראשונות עטה כולו שחור ואז גילם את דמותו נהג המירוצים פרי מקארת'י. בקדנציה השנייה, להלן הסטיג הלבן, החל להיבנות מיתוס אדיר סביב זהותו עד אשר התפזר הערפל כשנהג המירוצים בן קולינס, שבין שאר עיסוקיו משמש כפעלולן סצינות מרדפי מכוניות, גילה את עצמו.

קולינס כמובן הוחלף כמו קודמו בתפקיד ומאז ועד היום התעלומה לסטיג דור שלישי בעינה. חשוב לציין כי באחד הפרקים האחרונים ניסו להתל שלישיית המנחים בקהל וחשפו את הסטיג כלא אחר מאשר מיכאל שומאכר. התעלומה המליצית הזו לא זקוקה לביאורים נוספים. שומי היה עוד אחד בשרשרת השמועות במסגרתן "גילו" המנחים מי בתוך החליפה והקסדה, כשבין שאר האופציות היו גם נהגי מירוצים הנוהגים כיום בעולם הבא.

אז מי הוא הסטיג? כנראה שלעולם לא נדע. יש לכם רעיון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully