וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים פגומים ב-29 אחוזים מהמכונית

ירון אדרי

19.8.2009 / 14:12

כך עולה ממבצע מיוחד שערך בשבוע האחרון משרד התחבורה. המצב חמור אף יותר בקרב משאיות כבדות עם 23 אחוזים

מאז נכנס לתפקידו בחודש מרץ האחרון, מציב שר התחבורה ישראל כץ את נושא הצמיגים בראש סדרי העדיפויות של משרדו. בשבוע האחרון יזם כץ מבצע במסגרתו נבדקו צמיגיהם של כאלף כלי רכב, מכוניות ומשאיות. תוצאות המבצע מלמדות כי עדיין יש מה לעשות בתחום פרוץ זה, ממנו נוטה הציבור להתעלם במודע או שלא.

ב-92 מתוך 996 כלי הרכב שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה, נמצאו פגמים בטיחותיים חמורים בצמיגים אשר חייבו הורדה מהכביש באופן מיידי. ב-197 מכלי הרכב, נמצא לפחות צמיג אחד פגום. מדובר על 9.3 אחוזים ו-19.8 אחוזים בהתאמה.

במסגרת המבצע נבדקו גם משאיות וכאן המספרים אף יותר חמורים ובעיקר כשמדובר ברכב משא כבד. בחמש מתוך 44 משאיות במשקל כולל של בין 3.5 ל-12 טון היו צמיגים פגומים (כ-11 אחוזים) ובקטגורית המשקל הגבוהה יותר, עד 32 טון, נמצאו צמיגים פגומים ב-12 מתוך 51 המשאיות (כ-23 אחוזים).

לאור הנתונים המדאיגים, הורה כץ לאנשי משרדו להגביר את בדיקות הצמיגים על ידי מבצעים דומים שיימשכו לאורך כל השנה. יחד עם זאת, הורה השר להעלות מודעות הציבור לנושא. במקביל, פתרונות להגברת הפיקוח על נושא זה החל משלב הייבוא ועד ההרכבה בפנצ'ריה, תציע ועדה מקצועית שהוקמה לאחרונה על ידי המשרד.

אנו בוואלה! רכב נזכיר לכם כי הצמיגים הם הקשר היחיד בין הרכב לכביש, וחשיבותם לבטיחות הנסיעה גבוהה. אנו ממליצים להקפיד ולשמור על צמיג תקין, שגילו לא יעלה על שלוש שנים וכן להקפיד על לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן. אי הקפדה על כך, עלולה לגרום לפיצוצו של צמיג ובעיקר בימי הקיץ החמים. כמו כן, צמיג לא תקין מאריך באופן משמעותי את מרחק הבלימה ומגדיל את הסיכוי לתאונה. מנגד, לחץ אוויר תקין יצמצם זאת משמעותית וכן יביא לצריכת דלק טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully