וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הגבלת עקיפה למשאיות

ירון אדרי

21.8.2009 / 10:12

נהגי המשאיות התבקשו על ידי האיגוד שלא לעקוף ולעכב התנועה בכביש 6. ירון אדרי מבקש שתעשו זאת גם בשאר הכבישים

לפני כשבועיים הפיצה מועצת המובילים והמסיעים הודעה לעיתונות, לפיה הועברה הנחיה לכל נהגי המשאיות החברים בה להימנע עד כמה שאפשר מעקיפה על כביש 6. על ההודעה חתום יו"ר האיגוד גבי בן-הרוש, שכתב: "כנהגים מקצועיים, אנו מכירים את התופעה ואת השלכותיה ומצופה מאיתנו לנקוט ביתר התחשבות על מנת לשמור על יעילות הכביש שהוא יחיד מסוגו בארץ". החלטה חכמה גבי, ועל כך מגיעה לך טפיחה על השכם, מכל הלב.

אבל נשאלת השאלה, למה רק בכביש 6? תופעת עיכוב התנועה על ידי משאיות ידועה לא מהיום ולא מלפני שבועיים והיא אינה בלעדית רק לכביש האגרה המהיר. כל מי שנוסע על כבישים מהירים אחרים יודע מה זה להזדנב אחר משאית שיוצאת לעקיפת משאית אחרת כמו למשל בכביש תל-אביב-אשדוד, שמתחילה במחלף אשדוד ומסתיימת אחרי מחלף ראשון לציון. סיוט. אירועי נהיגה מסוג זה גורמים להעלאת המתח בקרב נהגים אחרים, וזה בתורו גורם לנהיגה בקלות ראש, הכל מתוך המטרה לעקוף את המשאית הסוררת.

אבי נהג משאית ובילדותי, בימי חופשות מבית הספר, גם ביליתי שעות רבות איתו בקבינה. וכן, זה נורא מתסכל לנהוג אחר רכב איטי, בעיקר אם זו מכונית פרטית שנהגה בוחר לנסוע לאט מהמהירות המותרת באותו הכביש. אך מתסכל עוד יותר לנהוג באיטיות במכונית פרטית, אחרי משאית שהמהירות בה היא עוקפת גבוהה בשלושה קמ"ש מהרכב הנעקף. זה גם מעצבן וגם מסוכן.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בסוף שנת 2008, כ-359 אלף מתוך 2.39 מיליון כלי הרכב שנעו על כבישי ישראל היו משאיות וכ-30 אלף היו אוטובוסים ומיניבוסים. באותה שנה נפגעו בתאונות כ-31 אלף כלי רכב, 4,248 מהם משאיות ו-604 אוטובוסים. במחצית הראשונה של 2009 נפגעו כ-14,400 כלי רכב,מהם 1,890 משאיות ו-270 אוטובוסים. מדובר על 15 אחוזים מכלל כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונות דרכים.

במדינות רבות בעולם חל איסור על משאיות לבצע עקיפה בכבישים מסויימים, ובאחרים אפשרות זו מוגבלת לשעות מאוד ספציפיות במשך היום. טוב אם דבר זה היה נעשה גם בישראל, יחד עם אכיפה מתאימה, והיה כולל גם את שאר כלי רכב הכבדים כמו אוטובוסים. הדבר יבטיח הזרמה תקינה של התנועה, יוריד את רמת המתח בקרב הנהגים ולבטח יעלה את רמת הבטיחות בדרכים כך שכולנו נצא מכך נשכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully