וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפולו גומפרט – האל של הרינג

21.8.2009 / 10:33

מכונית ה'על' הגרמנית שברה את שיא המהירות למכונית חוקית לכביש במסלול הנורבורגרינג – 7 דקות, 11 שניות ו-57 מאיות

מידי מספר שבועות אנו מקבלים דיווחים על אתגר חדש – מכונית ספורטיבית שהגיחה לנורבורגרינג בנסיון לסחוט את המקסימום ולשבור את שיא המסלול הגרמני. בשנה האחרונה ובכלל, ראינו לא מעט מאמצים מפי דודג' וויפר, ניסאן GT-R, פורשה GT2, שברולט קורבט ובעצם מי לא. אפילו גילינו כל מיני תתי שיאים חדשים כמו מכוניות סדאן (קדילאק CTS), מכוניות תא דלק (ניסאן X טרייל FCV) ועוד. הכול בכדי שאת חותמם ישאירו הנהגים והיצרניות במכה של הספורט המוטורי באירופה.

לפני מספר ימים, עלתה לנורדשלייפה יצרנית רכב ה'על' הגרמנית 'גומפרט' מלווה באפולו ספיד החדשה שלה. מאחרי ההגה, רתום אל המושב החובק, ישב נהג המירוץ הגרמני בן ה-26 פלוריאן גרובר. לאפולו שהועמדה לרשותו הספק של 700 כ"ס, ממנוע V8 כפול מגדשים לו נפח של 4.2 ל' ומוצאו מאודי . מספיק בכדי להאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ולמהירות מרבית של 350 קמ"ש.

מרגע שיגורו מקו הזינוק, לקח פלוריאן את הגומפרט להקפה סופר מהירה וקבע שיא חדש למכונית סדרתית בעלת רישוי לכביש - 7:11.57 דקות. אם מוציאים מהמשוואה דגמים שחוקיותם לכביש מפוקפקת כמו הראדיקל SR8, נותרנו בצילן של המכוניות הסדרתיות ולכן מדובר בשיא רשמי שעלול לגרום ללא מעט נדודי שינה אצל האמריקנים והאיטלקים. בכל זאת, השיא הקודם (וויפר) היה איטי ב-11 שניות ומכאן שלרינג יש אל חדש ושמו אפולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully