וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 אלף תיבות DSG לתיקון

23.8.2009 / 10:59

קריאה לתיקון עבור 16 אלף תיבות רובוטיות כפולות מצמדים בדגמי פולקסווגן ואודי. הסיבה? כשל באחד החיישנים

'ריקול' מסיבי התרחש בצפון אמריקה לאחר שפולקסווגן הוציאה הודעה לציבור כי התיבות הרובוטיות (DSG) סובלות מכשל מערכתי שנובע מחיישן טמפרטורה תקול. הקריאה לתיקון יצאה עבור 13,500 בעלי פולקסווגן ועוד 2,500 מבעלי מכוניות אודי. הדגמים המדוברים הם הג'טה סדאן וגרסת הסטיישן, גולף GTI ו-R32 ומכונית הקבריולה האופנתית איוס. אודי טרם פרסמה אילו דגמים רלוונטים סובלים מהתופעה הזו והסתפקה רק בכמות המוצהרת.

הקריאה רלוונטית לכל מי שרכש אחד מהדגמים לעיל לאחר ספטמבר 2008. לקוחות שחשו בתקלה דיווחו כי הרגישו אובדן כוח במהלך הנסיעה, כאשר אחרים אף דיווחו על "החלקת" ההילוך למצב סרק במהירויות שיוט. מתברר כי במרבית המקרים, מדובר במכוניות חדשות לחלוטין שגמאו בין 130 ל-400 ק"מ בלבד.

בצל ההתפתחות האחרונה, פולקסווגן חברה לאיגוד הבטיחות האמריקני ה-NHTSA לבירור כל העובדות וההשלכות הבטיחותיות. בסיועם הסיקו כי מדובר בכמות מוגבלת, אם כי גדולה מאוד של מכוניות עם כשל זהה בחיישן הטמפרטורה. עוד מתברר כי במספר קטן בכלי הרכב נחשף כשל מקביל באחת היחידות האלקטרוניות בתיבה. אולם, ממהרים דוברי הקונצרן הגרמני להבהיר, לא נשקפות שום סכנות בטיחותיות בהקשר כזה או אחר ויש להקפיד ולעקוב אחר התרעות בלוח המחוונים.

בשלב זה, טרם הגיעה קריאה לתיקון עבור הדגמים המשווקים באירופה ונראה כי הבעייה ייחודית לארה"ב בלבד. גם מיבואנית פולקסווגן לישראל צ'מפיון מוטורס', טרם התקבלה תגובה באם לקוחות בישראל נדרשים לגשת למוסך לבדיקת תיבת ההילוכים ברכבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully