וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיופים בענף הייבוא האישי

ירון אדרי

23.8.2009 / 13:56

משרד התחבורה חשף עשרות מסמכים החשודים כמזוייפים, מצורפים לבקשות יבוא אישי לרכב. העניין הועבר לטיפולה של המשטרה

אנשי משרד התחבורה חשפו עשרות מסמכי בקשה לייבוא אישי לרכב החשודים כמזוייפים. בין המסמכים, אישורי שירות מטעם יבואניות הרכב לישראל ומוסכיהן, אחריות בינלאומית של יצרנית הרכב, תאריכי יצור הרכב ורישיונות. כמו כן, בודקים אנשי המשרד את מקוריותם של מסמכים בהם מפורטים לכאורה היסטוריית הרכב, לרבות חשד להעלמת עובדות כגון מעורבות בתאונות קשות. המסמכים הועברו למשטרת ישראל להמשך חקירה.

במשרד התחבורה מבקשים לציין כי מדובר בממצאים חמורים מאוד. פרט לנושא העבירה על החוק, מציינים במחלקת הייבוא שבמשרד כי בעקבות מסמכים אלה מגיעים לישראל כלי רכב שאינם כשירים לתנועה - "מדובר בתופעה חמורה המהווה סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה". יש לציין כי מתחילת השנה, יובאו עד כה לישראל באופן זה כ-1,500 מכוניות. בעקבות החשיפה, החלו במשרד התחבורה לבדוק כל מסמך וטופס המצורפים לבקשות הייבוא האישי, מה שמעקב בצורה מוחשית את מתן האישורים. הבדיקות נעשות גם אל מול הגורמים החתומים לכאורה על המסמכים, קרי יבואניות הרכב, מוסכי השירות וכדומה.

דו"ח רשות המסים ל-2008 הציג את הייבוא האישי בצורה שלילית. בשנה זו יובאו לישראל באופן אישי 2,619 מכוניות, כרבע מהן על שמם של אזרחים חסרי הכנסה ועשרה אחוזים נוספים נרשמו על שמם של מי שאינם משתכרים אפילו שכר מינימום. לדברי רשות המסים, מדובר ב"אנשי קש" המסתירים את המסחר האסור שהביא לאובדן הכנסות למדינה בגובה 100 מיליון שקלים. כל האמור לעיל, הביא עשרה גופים הפועלים בתחום זה להקים איגוד במטרה להתמודד עם הקשיים שמעמידה מולם המדינה. חשוב להזכיר כי יבוא אישי אסור למטרות מסחר וגופים אלה פועלים על תקן של יועצים ומתווכים.

לאחרונה, המליץ סמנכ"ל רשות המסים בועז סופר למשרד התחבורה כי יערוך שינויים בתקנות הייבוא האישי ולפיהם תותר כניסתן של מכוניות חדשות בלבד. לדבריו, כך ניתן יהיה לצמצם את תופעת הזיופים בעקבותיהם מגיעות לישראל מכוניות לא בטיחותיות וכמו כן, להביא סוף לפעילות העבריינית הכוללת בין היתר העלמות מס והלבנת הון. בימים הקרובים צפוי שר התחבורה ישראל כץ לדון בדו"ח הוועדה הציבורית שמונתה על ידי המשרד לבחינת מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא רכב אישי לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully