וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באריקלו מחזיר את הכבוד לבראון

ירון אדרי

23.8.2009 / 17:22

הברזילאי הוותיק מנצח את מירוץ ולנסיה, מקדים את המילטון ורייקונן. מקדיש את הנצחון לפליפה מאסה שמחלים מפציעה

רובנס באריקלו מחזיר את הכבוד לקבוצת בראון, שהתקשתה לשחזר את הצלחת המחצית הראשונה של העונה בשלושת המירוצים הקודמים. באריקלו זינק שלישי, כשלפניו בפול פוזישן מנצח המירוץ הקודם לואיס המילטון (מרצדס) ובן קבוצתו הייקי קובליינן שני. עם הזינוק, נותר הסדר על קנו כשמאחור מצליח קימי רייקונן (פרארי) להתקדם מהמקום השישי לרביעי על חשבונם של סבסטיאן ווטל (רד בול) וג'נסון באטון (בראון). בסוף הגריד, מגעים בין סבסטיאן בואמי (טורו רוסו), טימו גלוק (טויוטה) ורומן גרוסז'אן (רנו) במירוצו הראשון, מכניסים את שלושתם לעצירה מוקדמת ומאפשרים ללוקה בדואר (פרארי) להתקדם שלושה מקומות.

בהקפה ה-15 נכנס המילטון לעצירת תדלוק ראשונה, אחריה הוא מצליח לשמור את מקומו בחוד. קובליינן לעומתו, מאבד מקום לבאריקלו כשנכנס לעצירה הקפה אחת מאוחר יותר. באריקלו מצליח לשמור על המקום השני גם לאחר שנכנס בעצמו לפיטס בהקפה ה-19. מאחור לא נרשמים אירועים מיוחדים עד להקפה ה-23. אחרי שחווה תקלת מנוע במהלך האימונים למירוץ, נאלץ ווטל לפרוש כשעשן סמיך מלווה אותו. התקווה היחידה של רד בול לנקודות עומדת כעת על מארק וובר, שממוקם שביעי ולפני באטון.

את תוצאת המירוץ קובע הצוות הטכני של המילטון בהקפה ה-38. הבריטי נכנס לעצירת תדלוק שנייה בעוד קבוצתו אינה מוכנה, מה שגורם לו לאבד כחמש שניות יקרות מפז, מספיק בכדי לאפשר לבאריקלו לחלוף על פניו. ואכן, גם לאחר עצירת התדלוק של באריקלו עצמו שערכה מחצית הזמן בדיוק, נותר הברזילאי בחוד עד לדגל השחמט. במקביל, גם קובליינן מאבד מקום לרייקונן שמשיג פודיום שלישי העונה.

האכזבה הסופית של רד בול מגיעה בהקפה ה-43. עצירת התדלוק השנייה של וובר מאפשרת לבאטון לעקוף, מה שמונע צמצום של עוד נקודה יקרה מפז בדירוג הנהגים. וובר מסיים לבסוף מחוץ לנקודות, מה שמונע מהקבוצה לצמצם את הפער גם בדירוג היצרניות. ככל שזה נראה כרגע, עם שישה מירוצים לסיום העונה (הקרוב מבינהם בשבוע הבא בספא, בלגיה), עבור רד בול הסתיים סופית המאבק על האליפות. באטון מוסיף לעצמו היום נקודה אחת בראש הטבלה והנצחון מאפשר לבאריקלו לקפוץ מהמקום הרביעי לשני על חשבון צמד נהגי הרד בול. ההפרש בין השניים כעת הוא 18 נקודות בלבד.

לא נסיים לפני שנזכיר שוב את בדואר. נהג המבחן של פרארי שהונחת אל המושב הפנוי במכוניתו של פליפה מאסה (לו הקדיש באריקלו את הנצחון), המשיך את היכולת המבישה שלו ממקצה הדירוג. האיטלקי מסיים רק במקום ה-17 לאחר שזינק אחרון, ביצע שלושה ספינים וענישת 'דרייב ת'רו' (מעבר דרך הפיטס). נראה כי בשבוע הקרוב כבר יוצע לו מחליף, אולי בדמותו של מיכאל שומאכר שהשיג לא מעט נצחונות בספא. דרישה שכזו לבטח תגיע מכיוון הקהל שכבר הסתפק העונה בהתנהגות מבישה של הקבוצה.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי אירופה (ולנסיה):
1. רובנס באריקלו, בראון
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. קימי ריקונן, פרארי
4. הייקי קובליינן, מקלארן
5. ניקו רוזברג, וויליאמס
6. פרננדו אלונסו, רנו
7. ג'נסון באטון, בראון
8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 11:
1. ג'נסון באטון, בראון – 72 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון 54 נק'
3. מארק וובר, רד בול – 51.5 נק'
4. סבסטיאן ווטל, רד בול – 47 נק'
5. ניקו רוזברג, וויליאמס – 29.5 נק'
6. לואיס המילטון, מקלארן – 27 נק'
7. קימי רייקונן, פרארי – 24 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה – 22.5 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 11:
1. בראון – 126 נק'
2. רד בול – 98.5 נק'
3. פרארי – 46 נק'
4. מקלארן – 41 נק'
5. טויוטה – 38.5 נק'
6. וויליאמס – 29.5 הק'
7. רנו – 16 נק'
8. ב.מ.וו – 9 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully