וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יותר נשים נוהגות בשכרות

28.8.2009 / 9:05

מחקר שנערך על ידי ארגון הבטיחות NHTSA מצא כי מעורבותן של נשים בתאונות קטלניות כתוצאה מנהיגה בשכרות עלתה

ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA, ריכז ממצאים חדשים המצביעים על תופעה גוברת בארה"ב – רשויות האכיפה עוצרות יותר נשים הנוהגות תחת השפעת אלכוהול. החוקרים מטעם הארגון בחנו את מעורבתן של נשים בתאונות קטלניות בין השנים 2007-2008 ומצאו שב-15 מדינות נרשמה נסיקה או שבחלקן נותר זהה. זאת בהשוואה למין הגברי שסובל מתסמינים דומים רק ב-13 מדינות בגבולות אמריקה.

נתונים אלו גורמים לדאגה מסויימת בקרב החוקרים היות וברמה הלאומית חלה ירידה היקפית של 9 אחוזים בכמות התאונות הנגרמות בשל נהיגה תחת השפעת חומרים (DUI). אולם, רק בשנה האחרונה כ-2,000 נהגות היו מעורבות באופן ישיר או עקיף בתאונות קטלניות בשל כמות אלכוהול מופרזת בדם.

הבולשת הפדרלית של ארה"ב ה-FBI, ניפקה עבור ה-NHTSA עוד נתונים המחזקים את החומר שנאסף על ידי הצוותים. נראה כי במהלך העשור שחלף נרשם זינוק של כ-30 אחוזים בכמות הנשים הנוהגות תחת השפעת אלכוהול, בעוד אצל הגברים נרשמה ירידה של כ-8 אחוזים באותו פרק זמן. עם זאת, הגברים מספקים לגורמי האכיפה את מרבית המעצרים היומיומיים עם פער הגדול פי ארבע מנשים בסעיף 'נהיגה בשכרות'.

תקופה זו נחשבת לטעונה במיוחד בקרב הנהגים האמריקנים. המחקר מפורסם לפני חגיגות 'יום העבודה' (labour day) החל בתחילת חודש ספטמבר במהלכו רבבות בני-אדם יוצאים לכבישים לחופשה של יום אחד עם בני-משפחותיהם. אשתקד, למעלה מ-40 אחוזים מהתאונות הקטלניות ביום זה עירבו נהגים שיכורים. ואילו היקף התאונות השנתי מראה כי ב-2008, כ-12 אלף תושבים אמריקנים מצאו את מותם מסיבות הקשורות לנהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים.

בימים הקרובים יפרסו הכוחות האמריקנים יחידות שיטור תנועה בכל המדינות כדי לצמצם את התופעה המסוכנת ואולי להביא להאטה שלה. את המבצע תלווה המשטרה עם הסברים בכלי-התקשורת והמלצות, כיצד לנהוג כדי שכולם יחזרו הביתה בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully