וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצת היוקרה בסיטרואן

24.8.2009 / 12:58

סיטרואן חשפה את ה-DS3 הסדרתית לפלח המיני היוקרתי, חמושה בעיצוב מסוגנן ומנועים ידידותיים. תוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט

בתערוכת פרנקפורט תציג סיטרואן את הנציגה הראשונה שלה לסדרת הדגמים עימם תנסה לאתגר את יצרניות הפרימיום – ה-DS3. זו תנסה לקרוץ לקהל היעד של מכוניות קטנות ויוקרתיות כדוגמת האלפא מיטו, המיני של ב.מ.וו וכמובן אודי A1 שתיוולד בקרוב. עם סדרת ה-DS, תנסה סיטרואן לחזק את תדמיתה ומעמדה לציון העשור התשיעי להיווסדה. בעתיד תוצגנה ה-DS4 וה-DS5, מבוססות על הקומפקטית והמשפחתית הגדולה.

ה-DS3 מבוססת על פלטפורמת הסופר מיני C3 שאף היא עודכנה לאחרונה, אך הפרופורציות מוצנעות ומותאמות לסגמנט הקטן והשובב. אורכה 3.5 מ', הרוחב 1.71 מ' והגובה מסתפק ב-1.46 מ'. תא הנוסעים מציע "חמישה מושבים אמיתיים" ובסיטרואן מדגישים את הנושא, להבדיל ממתחרות בגדול דומה שמציעות ספסל אחורי אחיד וצפוף.

חזותית, עיצובה של ה-DS3 יאפשר בחירה בין מספר רב של גוונים חיצוניים ובהתאמות לארבעה צבעים עבור תקרת המכונית – אדום, כחול, שחור ולבן. במסגרת אפשרויות אלו, תא הנוסעים מצטייד ברשימה ארוכה ממדף הקוסמטיקה לכל מי שמכוון להתאים את אופיו לצבע הפנימי של המכונית. כך למשל, לוח השעונים יקרין אחד מתוך שישה צבעים אפשריים ובהתאמה, ידית ההילוכים וחיפויי המושבים. אגב מושבים, מאחרי השורה השנייה מסתתר תא המטען לו נפח מרשים למדיי בקבוצה עם 285 ליטרים.

הבטחה דינאמית ונקייה

בהיבט הדינאמי, סיטרואן מודיעה כי הצליחה לחלץ מה-DS3 מעט יותר פלפל מתאומתה העממית. כפי שציינו כבר הפלטפורמה משותפת ל-C3 וכך גם סידור המתלים – מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור. על אף הדמיון, בסיטרואן הקפידו לשמור על נוחות נסיעה מרוככת ובמקביל לצייד את ה-DS3 גם בתכונות ניהוג שיגרמו לנו לחייך בפיתולים. לטובתה (וטובתנו) נקווה כי הפעם תהיה התאמה בין ההצהרה למציאות.

סוללת המנועים תכלול חמש יחידות – שתיים מונעות דיזל ושלוש בסיוע בנזין. הנפחים ינועו בין 1.4 ל-1.6 ל' חמושים בהספקים שבין 90 ל-150 כ"ס (בגרסה הבכירה עם מנוע הטורבו שמשרת גם את המיני) ובשידוך לתיבות ידניות עם חמישה או שישה יחסי העברה. תיבות אוטומטיות תוצענה רק בלוגמות הבנזין. כל קשת המנועים תתכבד בפליטת מזהמים נמוכה החל ב-99 גק"מ CO2 בדיזל וממוצע של 110 גק"מ. צריכת הדלק צפויה אף היא להיות נמוכה במיוחד עם ממוצע של 15 ק"מ לליטר בבנזין ו-20 ק"מ לליטר בדיזל. פרט לכך, ה-DS3 כוללת את כל אביזרי הבטיחות החיוניים כמו 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, עזרי בלימה וכדומה.

ה-DS3 תוצג בתערוכת פרנפקורט שתיפתח בקרוב ומכירות ראשונות בעולם תהיינה בחודש מרץ של 2010. מהיבואנית חברת 'דוד לובינסקי' נמסר כי ה-DS3 תגיע לישראל ברבעון השני של 2010 וכל מכונית תותאם להזמנה ספציפית של הלקוח. הופעת הבכורה הישראלית תיערך בתערוכת אוטומוטור בחודש אפריל.

סיטרואן DS3. אתר יצרן
סיטרואן DS3/אתר יצרן

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully