וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית תדווח על תאונה

25.8.2009 / 10:54

האיחוד האירופי שוקל להעביר חוק לפיו תחוייבנה יצרניות הרכב להתקין מנגנון השולח אות מצוקה במקרה תאונה. היעד: 2014

בשבוע שעבר הוצגה במשכן האיחוד האירופי הצעה חדשה לפיה ניתן יהיה לחייב את כל יצרניות הרכב לשלב במערך הטכנולוגי של המכוניות, מנגנון קריאת חירום במקרה תאונה. אם הצעה זו אכן תוגשם במלואה, יצרניות רבות תיאלצנה להיערך בהתאם, לא יאוחר משנת 2014 או אז תיכנס לתוקפו התקנה. הערכות מדברות על כך שמערכת זו תוכל להציל כ-2,500 בני-אדם מידי שנה.

המערכת תכונה לעת עתה 'eCALL' ומטרתה לשלוח אות חירום למוקד מאוייש לו היא תדווח על התאונה במקרה ויושבי המכונית אינם מסוגלים להתמצא בסביבתם או גרוע מכך, איבדו את הכרתם ונעדרים יכולת לתפקד במצב חירום. מערכת שכזו תצמצם באופן משמעותי את זמן הגעת כוחות החילוץ ובכך תעזור להפחית חומרת הפציעה.

בשלב הנוכחי עולה כי 15 ממדינות האיחוד תומכות באופן נחוש בהצעה זו ואף ציינו שמרבית היצרניות מוכנות ברמה אסטרטגית עבור מהלך הדרגתי. אולם, הגוש המרכזי באירופה הכולל את בריטניה, צרפת, דנמרק, אירלנד ועוד, אינו מסכים להתחייב לכך וטרם ציין את סיבותיו. התנגדותם מעוררת שאלה אם על הפרק מכשולים הנוגעים לעלויות ייצורה של המערכת שלבטח לא תשפר את מאזנם הפיננסי.

האיחוד האירופי מביע רצון לראות כבר ב-2010 סנונית ראשונה לפיתוח זה, כפי שאומרת הקומישנרית לתקשורת ויויאן רידינג. "אם מערכת ה-'eCALL' לא תיכנס לשלב מואץ, אנחנו מוכנים להתקין תקנות שתחייבנה גופים רבים בתעשיית הרכב, הממשלות והחירום להגיב בהתאם להתפתחות".

תקנה אחרת ולא פחות חשובה שכבר נכנסה לתוקפה על ידי הגופים באיחוד האירופי, מחייבת יצרניות כלי-רכב להצטייד בבקרת יציבות החל מ-2011. בישראל תקנה זו תחול על כל המכוניות החל משנה הבאה. סביר להניח כי בעתיד נראה הצעות נוספות מגיעות מהאיחוד האירופי, כמו למשל מערכות אדפטיביות לסטייה מנתיב ושמירת מרחק שתהפוכנה לסטנדרט בשנים הקרובות. גם בעניין זה צפויות לא מעט התנגדויות מצד היצרניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully