וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל תישאר אצל GM?

26.8.2009 / 9:07

ג'נרל מוטורס שוקלת לגייס כ-4 מיליארד דולרים על מנת לאחוז במותג הגרמני במידה והשיחות עם 'מגנה' ייכשלו באופן סופי

מנכ"ל ג'נרל מוטורס פריץ הנדרסון שוקל אפשרות לגייס הון המוערך ב-4 מיליארד דולרים כדי שאופל תישאר בחסותו של התאגיד האמריקני. החלטה זו באה לאחר שהנדרסון מאס במשא ומתן הצונן המתמשך ללא תוצאות בין בכיריו לבין מקביליהם בחברת 'מגנה אינטרנשיונל' המעונינת לרכוש את הזכויות על אופל.

בג'נרל מוטורס מביעים תקווה שמגנה תתפכח בזמן ותספח את אופל לאחזקותיה לאחר חודשים של מחלוקות על נוסח הסעיפים ופערי המחיר. אם הנדרסון אכן יעבור לתכנית חלופית, עבור GM מדובר במהלך כלכלי פזיז ומסוכן לאור תקנות חוקיות שאינן מאפשרות לג'נרל מוטורס לקחת הלוואות מגופים לאומיים. במידה ואופל תישאר אצל GM יהיה עליהם להפטר מנכסים קיימים כמו מפעלים בסין, או לחילופין לקחת על אלו הקיימים משכנתאות כדי לעמוד בנטל הכלכלי.

ממשלת גרמניה שבשטחה מפעליה המרכזיים של אופל, דוחפת נמרצות שהיצרנית תעבור למגנה יחד עם תאומתה הבריטית ווקסהול, ולכן מוכנה לספק הלוואה נוספת בסך 6.4 מיליארד דולרים לאחר שכבר הזרימה כ-1.5 מיליארד דולרים בתחילת המשא ומתן לצורכי גישור. עוד חשוב לציין כי מועד הבחירות בגרמניה קרב וגורמים בממשלה הקיימת ממשיכים לגבות את המדינה מול ג'נרל מוטורס ומדגישים את חשיבותה של אופל עבור אלפי עובדים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully