וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רכב חדש בחמישה חודשי עבודה

29.8.2009 / 15:33

מחירו של רכב חדש בארה"ב שווה בערכו לכ-22 שבועות של עבודה במשפחה ממוצעת. אצלנו צריך קצת יותר סבלנות

משק בית ממוצע בארה"ב נאלץ לשלם ברבעון השני של 2009 כ-26,300 דולרים (כ-100 אלף שקלים) בממוצע עבור מכונית משפחתית חדשה. מדובר על 300 דולרים יותר מאשר היה מחיר רכב ממוצע ברבעון הראשון של השנה. מנגד, ההכנסה הממוצעת של משפחה נותרה בעינה. אם כן, כמה זמן נדרש לה בכדי לחסוך את הסכום המבוקש? על פי מחקר שנערך על ידי 'Comerica Bank', מדובר על כמעט חצי שנת עבודה.

משפחה אמריקנית ממוצעת נדרשת לעבוד כ-22 שבועות כדי לכסות את העלויות הכרוכות ברכישת כלי-רכב חדש במחיר הממוצע. מדובר על כשלושה שבועות יותר מאשר ברבעון הראשון, אז היה המחיר זול ב-300 דולר. הסיבה לעלייה נעוצה בעובדה כי ברבעון השני הצטיידו הרוכשים במכוניות יקרות יותר, מפתיע לאור המיתון המתמשך המכה את המשק האמריקני. כמו כן, לא ברורה לחוקרים ההעדפה לשלשל לכיס היצרניות יותר כסף על מכוניות יקרות מאשר להסתפק במוצרים עממיים יותר.

לארה"ב יש הצרות שלה, אך נדרשת ההשוואה לישראל. רכישת מכונית חדשה אצלנו יקרה בהרבה בשל המיסוי הגבוה ולא מעט פרמטרים נוספים. בהנחה כי השכר הממוצע במשק עומד על כ-7,800 שקלים ואם לצורך העניין נתייחסך לשני הורים עובדים, ידרשו כשמונה חודשים לרכישת מכונית משפחתית שבמונחים שלנו קטנה במקצת מזו שקונים האמריקנים. זאת כמובן בתנאי שההכנסה כולה נצברת לטובת המטרה ולא מתפוררת בדרך עם תחזוקת הבית או גידול הילדים.

המיסוי הירוק שנכנס לתוקפו בתחילת אוגוסט, מאריך במעט את תקופת החסכון לרכב חדש מפנק ומרווח או מקצר אותה אם תסתפקו במכונית מיני קטנטנה. כך או כך, ב-2009 חלה ירידה חדה במספר מסירות רכב חדש וחלק מכך קשור בהחלט באובדן מקומות עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully