וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: 3 מכוניות חדשות בדרך?

26.8.2009 / 9:54

היצרנית משטוטגרט רוצה להגדיל את נתח המכירות ושוקלת לייצר עוד שלוש מכוניות ספורטיביות "עממיות". של מי הרעיון? תנחשו

מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון רוצה לראות כסף מפורשה. עד עדי כך, שהוא שוקל בכובד ראש אם לייצר לפחות שלוש מכוניות חדשות תחת המינוח "עממיות-פרימיום" עבור קבוצת המיקוד האופיינית למותג הספורטיבי: אחת לפנאי, אחת למסלול, ואחת למשפחה – הכול בעלויות ייצור מוגבלות ובמחיר נגיש. אם הסקתם מדבריו שהוא חושב לערב את פולקסווגן בתהליך הזה ייתכן שכך באמת יקרה.

נכון לעכשיו הוא מסרב לספר אם הרודסטר האחרונה של פולקסווגן ה-בלוספורט' קונספט תשמש את פורשה כפלטפורמה עבור חלק מהדגמים. היות והגדלת כמות המכירות משמעה שינוי מסוכן באידיאולוגיה של פורשה, ייתכן גם כי הלקוחות האדוקים יביעו מורת רוח בקרבם לנוכח התפתחות שכזו. על פי הערכות בפורשה ווינטרקון רוצה להשמיש מכונית ספורטיבית תחת הבוקסטר, לשווק "ביבי קאיין' כנגד אודי Q5, וכן ורסיה מוקטנת לפורשה פנמארה המפוארת.

עד לפני מספר שנים פורשה הייתה יצרנית הרכב הרווחית בעולם. מכירותיה עלו מידי רבעון עד שפקד אותה המשבר הכלכלי ונאלצה לוותר על הנהגתה ועברה לחסותה של פולקסווגן. לאחרונה שמה נקשר לפרשיה מביכה של הרצת מניות ומסחר במידע פנים בין בכירים לשעבר בחברה, אך אלו הסתיימו בינתיים בקול ענות חלושה. מנכ"ל פולקסווגן מקווה שלאחר שתדעך ההמולה, פורשה תחזור לרווחיות ותוכל למכור לפחות 150 אלף מכוניות בכל שנה עד שנת 2013. רק נותר לגלות אם נתונים אלו משקללים עוד שלושה דגמים חדשים.

ראוי לאזכר כי בשנות ה-60 פולקסווגן ופורשה שיתפו פעולה בבריאת הפורשה 914 שהייתה מכונית רודסטר כושלת למדיי ונגוזה לאחר מספר שנים. אם פורשה אכן מוכנה לפשרות שוב, לכל הדעות עליה לוודא שכשלון כזה לא יחזור על עצמו פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully