וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל נהג עשירי, מדבר בנייד ונוהג

27.8.2009 / 16:40

עמותת 'אור-ירוק' מצאה כי 76 אחוזים מהישראלים מדברים בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה. רבע לא יודעים שאסור לסמס

מחקר חדש שערכה 'עמותת אור-ירוק' בשיתוף מכון 'גאוקרטוגרפיה' ביקש לבדוק את מידת השימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה בקרב 400 נהגים ישראלים. על פי הנתונים שנמסרו קרוב ל-77 אחוזים מהנהגים בארץ מדברים או משתמשים בטלפון הנייד במקום לעסוק במטלת הנהיגה ואחד מכל עשרה נתפס בעבר בעבירה זו.

עוד עולה כי גם אלו שנתפסו על ידי המשטרה, בחרו להתעלם מהקנס והנקודות וממשיכים לעשות כך גם היום. בממוצע, מבצע הישראלי כ-6.2 פעולות בסלולארי מידי יום בנהיגה. מי אמר שענישה מרתיעה?

לא רק שימוש במכשיר נייד לצורכי דיבור מביא עימו שורה של פעולות מסיחות דעת. הודעות SMS הן ללא ספק נגע של ממש, ונראה כי בתחום זה קיים פער הסברתי בין הידוע למה שמתרחש בפועל בשטח. לפי נתוני העמותה כ-25 אחוזים מהנהגים אינם מודעים כלל לחוק האוסר על כתיבת מסרון (SMS) בשעת נהיגה. ואילו 65 אחוזים סבורים שזה בסדר להשתמש במכשיר הנייד עם אוזנייה או רמקול (ספיקר) חיצוני. 32 אחוזים אינם מודעים לכך שאסור לדבר ללא דיבורית גם כשהרכב עומד בפקק תנועה או ברמזור.

מבחינת הנהג הישראלי התמונה אינה מעודדת. הסחות הדעת מרימות את ראשן על פי כמה משתנים עיקריים, הטלפון הסלולרי הוא המרכזי שבהם. אולם גם סיבות אחרות מביאות את הנהגים להקל ראש בעת נהיגה כגון עישון, התעסקות עם מערכת השמע ועוד. מתוכם יש לא מעט סיבות משניות כמו מבטים שלוחים אל שלטי חוצות ועוד. אך קרוב ל-20 אחוזים מודים ששליחת SMS נעשית אצלם באופן קבוע בזמן נהיגה והיא הבעיה הגדולה מכולן.

מנכ"ל עמותת 'אור-ירוק' שמואל אבואב מדגיש את החשיבות והבעייתיות שבנושא. "חשוב להבין כי בכביש כל שנייה חשובה, פעולה הנראית לכאורה שגרתית ותמימה, גורמת לחוסר ריכוז של רגע ויכולה לעלות בחיי אדם. מודעות הנהגים לסכנות הטמונות בפעולות מסיחות דעת, חשובה ביותר ויכולה להביא לשינוי משמעותי בהתנהלות בכבישים, ובכך להוריד את כמות התאונות וההרוגים".

  • עוד באותו נושא:
  • אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully