וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת לב: מנוע V10 ב-Z4

28.8.2009 / 9:00

אם חלמתם לקרוע את הגג של ה-M5 הסדרתית ולהרגיש את הרוח בשיער לכו לסדנת 'מנהרט רייסינג'. יש להם Z4 בדיוק בשבילכם

במקומות רחוקים, ב.מ.וו Z4 מחביאה באורווה 343 כ"ס ממנוע V8 תוצרת חטיבה M. מקיפות אותה סדרות המשפחה השריריות 3 ו-5 עם הספקים הנעים בין 420 ל-507 כ"ס בהתאמה, כשכל סופרלטיב לא יעשה עם אף אחת מהן צדק. הרצון לעוצמה חסרת רסן גורם לסדנאות לשתול כל מה שרק עולה על הדעת, במסגרת האחריות שניתן להציע על שלל העדכונים.

אחת כזו שייכת לגות'ר מנהרט (Günther Manhart) שמביא אל הרודסטר של הגרמנים 25 שנים של ניסיון מבורות מגורזים וסרבלים מטונפים בשמן. עבור האתגר החדש בחר האיש והמברג לחמש את ה-Z4 במנוע עשרה צילינדרים שנלקח מה-M5 והספקו צמח לכדי 550 כ"ס. הוא מציין כי הרעיון גרם לשערות על ראשיהם של עמיתיו להפוך אפורות מבהלה מפאת פער משמעותי בגודל תא המנוע בין שני הדגמים. כך שעליהם לעשות את העבודה בצעדי תינוק.

אחרי שהמנוע התיישב באורך פלא במקומו בסיוע התאמות נחוצות בכנפיים הפנימיות, עברו לטפל בסדנה בנושא הביצועים ומערכות המנוע. את המחשב המרכזי ציידו ביחידת בקרה אלקטרונית DME הגם תורמת באופן עקיף לשאר המכלולים. לכך הוסיפו עם הסרתו של מגביל המהירות מטעם ב.מ.וו שמונע מה-Z4 לעבור 250 קמ"ש.

בשלב השני התמקדו בהחלפת התמסורת בכזו המשמשת את ה-M5 הרגילה. כלומר שישה הילוכים, וכן לשלבה עם דפרנציאל מקורי. כדי לחתום את פרק המטלות שבדרך, הוסיפו בולמי 'בילשטיין' מונמכים מערכת פליטה עם ארבע יציאות תוצרת 'AC שניצר' וכמובן הטבעות סמליות בתא הנוסעים.

על קו הזינוק נעמדת ה-Z4 עם מנוע V10 ו-550 כ"ס כאמור. את השיגור למאה קמ"ש היא מסיימת לאחר 3.9 שניות מסחררות, ומאחר ואין מגביל מהירות היא מסוגלת להעפיל מעבר לגבולות 310 קמ"ש. אז אולי בכל זאת יש גבול שאי אפשר לחצות אותו, אפילו בחצר הסדנאות.

משופרת מסדנת 'מנהרט רייסינג'. אתר יצרן
משופרת מסדנת 'מנהרט רייסינג'/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully