וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פני העתיד: סופר-אקו קונספט

ב.מ.וו חושפת מכונית קופה רעיונית ומעוצבת עם מנוע קטן נפח וידידותי לסביבה. החזות לא מטעה – זו לא עגלה היברידית

בשבועות האחרונים שוחררו לא מעט פרטים והשערות על מכונית הקונספט שתביא ב.מ.וו לתערוכת פרנקפורט. הרבה אינפורמציה לא נחשפה, עד עתה עם חשיפת האקו-קונספט ויז'ן (vision), ותודה שוב לחטיבה האקולוגית של ב.מ.וו שנותנת לנו הצצה לעשורים הבאים ביצרנית.

על אף הדמיון והפיסול כשל יצירת אקזוטיקה איטלקית, אין לה הרבה במשותף עם תוצרת ארץ המגף. הוויז'ן היא מכונית תצוגה בלבד ובתור פלטפורמת ראווה להמחשת טכנולוגיות, קשה להאמין שאפשר לייצר מודל שנראה יותר ממוקד מזה. ראשית, כל הממדים של הוויז'ן קטנים בהרבה מכפי שהתמונות מגלות וסידור ההושבה מציע מקום לארבעה אנשים בלבד. אורכה כ-4.6 מ', הרוחב עומד על 1.90 מ' וגובהה כפי שאפשר לראות נוגע ברצפה – 1.24 מ' בלבד.

הרעיון מאחרי הוויז'ן היה ליצור מכונית קופה, כמו סדרה 3 למשל, אולם כזו שתתאים לרעיונות האופנתיים ביצרן בעשור-שניים הבאים. היא נושאת בין מכלוליה מספר מאפיינים ספורטיביים וכשרים תוצרת חטיבת הספורט M אלא שבסיס ההנעה כולו משתייך ל-EfficientDynamics. מערכת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות עשויות אלומיניום בשני הקצוות אליהם מחוברים צמיגי בעלי מקדם חיכוך נמוך עבור החסכון בדלק.

עתיד ירוק, עתיד מתוק

המנוע באחורייה הוא טורבו דיזל - כן, זו לא טעות - המשודך לשני מנועים חשמליים המוצבים על תיבת ההילוכים הרובוטית ומקורה מה-M3. נפח המנוע עומד על 1.5 ל', עם 163 כ"ס אותם הוא מפיק משלושה צילינדרים בלבד. אותה יחידה תשרת בעתיד גם את סדרה 1 החדשה ונחשבת לדור הבא של מנועי הדיזל ב.ב.מ.וו. שני המנועים החשמליים מזרימים תפוקות משתנות, תלוי כמובן במרחק ובעומס. המנוע עבור הסרן האחורי בעל עוצמה של 34 כ"ס, אך לפרק זמן של 10 שניות מסוגל לדחוק כ-52 כ"ס. מקבילו לסרן האחורי חזק יותר עם 82 כ"ס ועד 114 כ"ס למשך חצי דקה. כל יחידת הכוח מסוגלת להפיק קרוב ל-360 כ"ס ו-83 קג"מ למשך כמה שניות, מספיק בכדי להאיץ את 1,395 הק"ג שלה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ולשמור את המהירות המרבית על ההגבלה האלקטרונית ל-250 קמ"ש.

היות ומדובר במכונית מסוג 'שקע-תקע', הוויז'ן נטענת גם משקע ביתי של 220 וולט לאחר כ-3 שעות לערך. את האנרגיה היא אוגרת בסוללות ליתיום-פולימור הממורכזות תחת המושבים האחוריים, להם אפשרות לספק טווח נסיעה של 50 ק"מ רק על המנוע החשמלי לבדו וביחד עם הדיזל, עד 650 ק"מ לערך. שיעור פליטת המזהמים נמוך כאמור וכאן ב.מ.וו מספרים על 99 גק"מ בלבד – פחות מסופר-מיני. גם צריכת הדלק מרשימה עם קרוב ל-26 ק"מ לליטר.

פרט לכך, ב.מ.וו הכניסה בוויז'ן טכנולוגיות ייעודיות לחלל. מערכת הפליטה למשל, משולבת מערך תרמו-אלקטרי אוגר חום בסיועו ניתן לספק כוח עזר למערכות החשמל ברכב כגון בקרת האקלים, מנגנון ההיגוי וכדומה. אל תא הנוסעים נכנסים דרך דלתות 'שחף' ובפנים אפשר למצוא חיפויי עור וכל מיני אלמנטים עתידים שמשוכים מהחזות החיצונית.

את הב.מ.וו אקו-קונספט ויז'ן נוכל לראות בתערוכת פרנקפורט בקרוב מאוד. באשר למוצר סופי זהה, את זה נשאיר בינתיים כרעיון נחמד שאת מרבית תכונותיו הטכנולוגיים נקבל בחבילה עממית או פרימיום בשנים הבאות.

ב.מ.וו אקו-קונספט. אתר יצרן
ב.מ.וו אקו-קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully