וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל-B קלאס יש תא דלק

30.8.2009 / 12:39

מרצדס ממשיכה להתקרב לסביבה עם גרסת תא הדלק למשפחת ה-B קלאס. תצרוכת הדלק זעומה

כמו מתחרתה המיתולוגית ב.מ.וו, גם מרצדס חמושה בחטיבה שכולה עוסקת בהשלכות הסביבתיות תחת השם BlueEfficiency המשרתת את כל סדרות הייצור הקיימות. להבדיל מהן, ה-F Cell (תא דלק) הנחשפת כעת היא מוצר אבולוציוני עם טכנולוגיה ירוקה עד עצמותיה. אין לה מנוע דיזל או בנזין, ואת הכוח מנפקת רק יחידה חשמלית מוזנת אנרגיה מימנית.

זוהי המכונית הראשונה בתולדותיה של מרצדס שעושה שימוש בתא מימן עבור שימוש מסחרי. ניסיונות קודמים מילאו בעיקר פרוטוקולים וחדרי ישיבות אבל משם לא צמח דבר. ה-F Cell תאבק על נישה מאוד מצומצמת שנמצאת בחיתוליה כך שלמעשה מולה ניצבת רק הונדה עם ה-FCX קלאריטי, המשווקת בארה"ב. שתי המכוניות אגב, שולחות כמות מוגבלת של דגמים אותם חוכרים בעלי ממון להם מודעות סביבתית.

הרבה שינויים חזותיים או פנימיים לעומת ה-B קלאס הרגילה כמעט ואין. הפינוקים כלולים בחבילה, אפילו תא המטען לו כ-415 ליטרים נותר בעיינו. מערכת ההנעה, כך לפי מרצדס, לא נופלת ביכולתה ממנועי 2.0 ל' דיזל רגילים. בדיקה של הנתונים מלמדת כי המנוע החשמלי מפיק כ-136 כ"ס ו-29.5 קג"מ וזה מאיץ את המכונית תוך 11 שניות ל-100 קמ"ש ולמהירות מוגבלת של 180. טווח הנסיעה עומד על כ-400 ק"מ ואת הצריכה משווים במרצדס גם כן למנועי דיזל, כלומר 30.3 ק"מ לליטר. אבל כאמור סולר או בנזין אינם על הפרק כך שפליטת המזהמים עומדת על 0.

את מכלי המימן ניתן למלא תוך 3 דקות בלבד, להבדיל טעינת מצברים במכוניות חשמליות שאורכות שעות רבות. בתור גיבוי אנרגטי קיימות סוללות ליתיום-יון, המסייעות למנוע החשמלי בעיקר עבור פרקי זמן בהם היחידה מותשת. זאת ועוד מציינים במרצדס, כי המימן מסוגל לעמוד בתנאי אקלים מקפיאים של 25 מעלות מתחת לאפס. מרשים, אבל עדיין חסר 5 מעלות מול ההונדה FCX קלאריטי.

מרצדס תשווק את ה-F Cell ב-200 יחידות בלבד עבור ארה"ב ואירופה החל מהשנה הבאה. למרות האופטימיות שבדבר, אם לא תפתרנה מגבלות הרישות המימני, כלומר הוספת תחנות תדלוק בתפוצה נגישה, היא כנראה תהפוך לעוד מוצר בעל עתיד מפוקפק.

מרצדס B קלאס F-CELL. אתר יצרן
מה יעלה בגורלן של תחנות התדלוק?/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully