וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגדל תקציב הנגישות לבעלי מוגבלויות

ירון אדרי

30.8.2009 / 12:56

תקציב הנגישות לבעלי מוגבלויות של משרד התחבורה יעמוד על 75 מיליון שקלים. כץ: "כל מדינה נמדדת בין השאר ביחסה לנכים"

שר התחבורה ישראל כץ הורה על הגדלת תקציב הנגישות לנכים ובעלי מוגבלויות של משרדו ב-50 אחוזים. בהודעה שפרסם המשרד היום (ראשון), נמסר כי התקציב יעמוד על 75 מיליון שקלים במקום 50 מיליון עד כה. התקציב ברובו יופנה לתחומי הרשויות המקומיות.

עיקר הפרויקטים המתוכננים נוגעים בנגישות לתחבורה הציבורית. כ-70 אחוזים מתחנות האוטובוסים בישראל נגישות כיום לנכים ובתוך מספר שנים, כך משרד התחבורה, יעמוד מספרן על 100 אחוזים ובכלל זה נושא השילוט. בעתיד הקרוב תתווספנה "רמפות" לעוד תחנות, במטרה לאפשר עלייה וירידה נוחה ובטוחה לבעלי כיסאות גלגלים. כל זאת בהתאם למסקנות צוות תכנון מיוחד שהקים המשרד בחודש מאי השנה.

"זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסיה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית", כך אומר השר כץ. עוד הוא מוסיף כי "כל מדינה נמדדת בין השאר ביחסה לנכים ולמדינת ישראל שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות, יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לנכיה".

עוד במסגרת הפרויקטים אותם מתכנן משרד התחבורה תחת התקציב החדש, יסומנו מעברי חציה בצורה טובה יותר עבור ציבור זה וכן תונמכנה שפות המדרכה. עבור לקויי ראייה, יורחב השימוש בהתקני שמע במעברי חציה מרומזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully