וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול ביתי: R8 עם 600 כ"ס

31.8.2009 / 9:59

סדנת השיפורים הגרמנית ABT מוסיפה לעשרת הצילינדרים של ה-R8 עוד 75 כ"ס. אין סוף לבקשות

מבחינתה של ABT, שישה חודשים הם זמן די והותר עבור ה-R8 של אודי כדי להתרגל למנוע V10 באמצע המכונית. אחרי שכבר רמסו את ה-V8 בכל השיפורים האפשריים, הפנו בסדנה את אומנות העדכונים הטכנולוגיים לעבר עשרת הצילינדרים. הנפח וההספק המקורי עומדים על 5.2 ל' ו- 525 כ"ס בהתאמה. זאת בשידוך לתיבת S -Tronic עם שישה יחסי העברה. מה עשו ABT? רק את מה שהם יודעים.

מנכ"ל ABT טוען כי האודי R8 מציגה על הנייר נתונים טובים כשלעצמם, "אבל לא מבהילים" וזה כבר מצריך אקסטרה פאנץ'. את קיט השיפורים החיצוני כל כך קל לזהות שלא צריך להביט מה רשום מאחורה. מבט חטוף אל הכנפיים והספק מתפוגג – הכול חי ונושם ABT. יחד עם זאת, היקף העדכונים החזותי מסתכם בפריטים משניים כמו סמלים וקישוטים בחוץ ומבפנים וכמובן החישוקים הענקיים.

אותנו מן הסתם יותר מעניין המנוע הנפלא והגרגרני השוכן בתחומיה. V10 כבסיס להתחלה זה חלום נחמד, ו-525 כ"ס אדרבא לכולם. אבל מה תגידו על עוד 75 כ"ס המעלים את ההספק ל-600 כ"ס עגולים? נתונים אלו משגרים את האודי R8 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וקצה הסקאלה נוגעת ב-330 קמ"ש בישורות. בהתחשב בכך שב-ABT כמעט ולא התעסקו עם המתלים, ל-R8 בהחלט יש במה להתגאות. לבטח שעקומת הכוח מאפשרת לה להתפרע כאוות נפשה.

אולם, למרות הכל, אנו מרשים לעצמנו להתלונן. הרי בליין הסדרתי של אודי נמצאת ה-RS6 לה מבנה שימושי יותר ופחות מושך תשומת לב מה-R8. וחשוב לא פחות, מנוע ה-V10 שלה מפיק 580 כ"ס עוד לפני שנגעו בה הסדנאות. אלה כבר נשאו אותה אל על כשמבית ABT למשל היא יצאה עם 700 כ"ס. אז, לא תעדיפו אותה בחניית ביתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully