וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מחליפת המגאן סדאן

31.8.2009 / 13:54

רנו מציגה את הפלואנס, שנכנסת למשבצת הסדאן הפופולארית במדינות מתפתחות ותגיע גם לישראל. גרסה חשמלית ב-2011

רנו פלואנס (Fluence) נחשפת היום קצת לפני השקת הבכורה בתערוכת פרנקפורט. הפלואנס תשחק במגרש המרכזי במדינות מתפתחות ובמדינות מזרח אירופה כגון רוסיה, רומניה וטורקיה שם היא תיוצר. אצלנו היא תנסה למצוא את מקומה בין המשפחות ובעיקר בציי הרכב. הפלואנס מבוססת על דגם ה-SM3 של מיזם רנו-סאמסונג שנחשף בקוריאה לפני מספר חודשים כשפרטיו חלקיים בלבד. כעת אנחנו מקבלים את התמונה הכמעט מלאה בנוגע לשיווקה.

חרף הפירוד בין משפחת המגאן לשארית המשפחה, עיצובה החיצוני של הפלואנס מושפע בעיקר מחיטוביה של הלגונה החדשה. עדות לכך הוא אותו קו בינוני וקווי מתאר מעוגלים באיזור בתי התאורה מלפנים. גם בחלק האחורי הדמיון נוכח אך התוצאה סולידית כיאה למשפחתית מרכזית ברנו. תא הנוסעים עבר שינוי גדול לעומת הסדאן עם גלגל הגה חדש, איכויות מרקם טובות יותר ולוח שעונים גדול ונאה המחלק שלושה מעגלים משוכים אחד בשני. כך לפחות בהודעה הרשמית.

הפלואנס מצמיחה לא מעט ס"מ בממדיה לעומת המגאן סדאן. כך למשל, אורכה עומד על 4.62 מ' (4.49 במגאן), רוחבה 1.88 מ' (1.77), והגובה 1.47 מ' (1.46). בסיס גלגליה מציע תוספת של 4 ס"מ ויעמוד על 2.72 מ', מה שמצביע על מרחב מחייה משופר בחלק האחורי. עוד בענייני מרחב נציין כי תא המטען בפלואנס מקבל בברכה תוספת קטנה בכדי לקבוע 530 ליטרים מכובדים.

שורת המנועים בפלואנס תכלול שתי יחידות בנזין וארבע יחידות טורבו-דיזל. מנועי הבנזין יסתייעו בנפחים של 1.6 ל' 16 שסתומים בהספק 110 כ"ס ויחידה נוספת בנפח 2.0 ל' לה 140 כ"ס. מנועי הדיזל נשארו כשהיו ומבוססים על מנועי ה-1.5 ל' DCI בהספקים הנעים בין 85 ל-110 כ"ס. תיבות ההילוכים תהיינה ידניות, אוטומטיות או רציפות עם חמישה יחסי העברה. ב-2010, רנו תכניס לשימוש גם תיבה כפולת מצמדים רובוטית עבור דגם הדיזל הנוכחי עם שבעה הילוכים. רשימת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, מערכות עזר לבלימה וכל האסרנל הרגיל שנהוג למצוא מסביב לקבינה ועוטף את היושבים. במהלך השנתיים הקרובות תפיק רנו גם גרסה חשמלית לפלואנס, שלבטח תשתלב במערך המכוניות של 'בטר פלייס'.

התרשמות ראשונה מהפלואנס נביא לכם בעוד שבועיים היישר מתערוכת פרנקפורט. נהיגה ראשונה במכונית תתאפשר במהלך השקתה לעיתונאים בסוף חודש אוקטובר, לאחריה נספר לכם גם איך היא מבצעת. מ'קרסו', היבואנית לישראל, נמסר כי הפלואנס תגיע אלינו בתחילת 2010.

רנו פלואנס. אתר יצרן
רנו פלואנס/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully