וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי: הישראלי המעופף

ירון אדרי

31.8.2009 / 16:25

נהג המירוץ הישראלי יניב בוסקילה התחרה בראלי פינלנד בסוף השבוע האחרון. הוא סיים על הגג, אך לכוחותינו שלום

ספורט מוטורי ישראלי כידוע, מתקיים בעיקר מחוץ לגבולת המדינה. הנציג התורן שלנו הוא נהג הראלי יניב בוסקילה מצוות 'טופ דרייב', שבסוף השבוע האחרון לקח חלק באליפות פינלנד. בוסקילה השתתף במירוץ השישי לעונת 2009 של הסבב כשיחד עימו מעל ל-100 מתחרים נוספים. כזכור, אלוף הפורמולה 1 של 2007 קימי רייקונן (פרארי) גם הוא לקח העונה חלק במספר מירוצים במסגרת אליפות זו.

את האימונים למירוץ ערך בוסקילה עם מיצובישי לנסר איבו 4 ותיקה אותה סיפקה לו קבוצת פראלה (Perala) כשלצידו נווט מקומי בשם דאנקן מקניבן. אולם, תקלה במכונית אילצה אותו לסיים את האימונים מוקדם מהצפוי ואי יכולת לתקנה שיבשה את התוכנית המקורית. במקום איבו 4, ינהג בוסקילה באיבו 6 שאמנם חדשה יותר, אולם השניים לא הספיקו לערוך היכרות לפני האור הירוק למירוץ.

במסגרת המירוץ, נקבעו לנהגים 251 ק"מ תחרותיים המחולקים לשמונה סטייג'ים. מדובר על המירוץ המהיר העונה בסבב הכולל קפיצות לרוב. בוסקילה הוזנק בבוקר שבת לסטייג' הראשון אותו סיים במקום השמיני ובפער של 55 שניות מהמוביל. לדבריו, הוא בעצמו היה מופתע שכן הצלחה מבחינתו היא להיות בין חמישים הנהגים הראשונים.

אלא שהחגיגה הסתיימה מוקדם מאוד, בסטייג' השני. בוסקילה מספר לוואלה! רכב כי הנווט איבד את הדרך ולאורך קילומטרים רבים נאלץ לנהוג בצורה "עיוורת". זה הסתיים עם תאונה במהלכה סטתה המכונית אל תעלה בצידי המסלול במהירות של כ-160 קמ"ש אשר הביאה להתהפכות והשבתת המכונית. תודות לאמצעי הבטיחות הרבים, בוסקילה ומקניבן יצאו ללא פגע.

זו לא הפעם הראשונה בה יוצא בוסקילה להתחרות בפינלנד. ביוני 2007 יצא הישראלי למירוץ מיוחד לגילוי כשרונות צעירים אותו סיים במקום החמישי ומאז ביקר במדינה הסקנדינבית עוד מספר פעמים.

הכל תלוי בספונסרים

מירוץ זה מהווה דוגמה מצויינת לענף הספורט המוטורי על כל צדדיו. מדובר בספורט פופולרי בעולם כולו שמקיים אליפויות במגוון תחומים ולמרות הסטיגמה שדבקה בו בישראל, מדובר בספורט מדוייק והכי חשוב, בטוח כפי שמוכיחה ההתהפכות. אולם, לצד הצלחות ישנן אכזבות רבות בעיקר כשלא מסיימים מירוץ.

חשוב לציין כי ספורט מוטורי הוא גם יקר מאוד והנזק שנגרם למכונית במקרה זה נאמד בעשרות אלפי יורו. סכומים אלה מגיעים לרוב מספונסרים אולם אלה מעטים מאוד מפאת חוסר הפופולריות של הענף וחוקיותו בישראל. את עלות ההשתתפות והנזקים נאלצים נהגים רבים לשם מכיסם.

בוסקילה מציין כי נותני החסות חשובים בכדי שיוכל להמשיך ולהתחרות ולייצג את ישראל. הוא כמובן אינו היחיד ואנו בוואלה! רכב הבאנו לכם לא מעט סיפורים כאלה. ממש בימים אלה יצאה משלחת ישראלית לראלי דרך המשי ובשנה שעברה הבאנו לכם סיקור ישיר מראלי ירדן בו התחרה הנהג הישראלי יובל מלמד. עוד סיפרנו לכם על אלון דאי בין ה-17 אשר מוביל את אליפות אסיה בפורמולה רנו.

את החוויה בעלת הרגשות המעורבים מסכם בוסקילה כך: "עבורי זו היסטוריה גדולה וחלום ענק להשתתף במעמד שכזה. הסטייג' הראשון במירוץ נתן לי להבין שיש בי את היכולות להשתתף בכבוד במעמדים שכאלה. יצאתי מרוצה עם הישג גדול ועם המון מחשבות ותובנות לעתיד הקרוב". אנו בוואלה! רכב מאחלים לו בהצלחה בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully