וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: הצלחה לאוונג'ר ולסיברינג

2.9.2009 / 7:30

התאומות האמריקניות מבית קרייזלר השיגו את הציון המרבי במבחני הריסוק של מכון הבטיחות האמריקני IIHS

דודג' אוונג'ר וקרייזלר סיברינג קיבלו את אות ה-Top Safety Status מפי הבוחנים במכון הבטיחות האמריקני ה-IIHS. השתיים צברו מקסימום נקודות במבחני הריסוק האומדים את יכולתן לעמוד בפני התנגשויות בחלקי החזית, הצד וכן התנגשויות רבות עוצמה בחלקן האחורי. תוצאות אלו מגיעות עוד בטרם פירסמה קרייזלר את מפרטיהן המלאים של המכוניות עבור שנת 2010.

היות ושני הדגמים חולקים גנים ביניהם – האוונג'ר מבוססת על הסיברינג, כך הציונים במבחן למעשה זהים. שתי המכוניות מצוידות ב-6 כריות אוויר (רב-שלביות), בקרת יציבות, משענות ראש אקטיביות (להתמודדת עם צליפת שוט) וקורות ריסוק מעובות. האוונג'ר היא הטריה מביניהן ולכן הציונים משקפים כי בקרייזלר לא הסתפקו בחצי הדרך באספקטים הבטיחותיים, אפילו בשלהי המשבר הכלכלי האחרון.

ריסוק החלק הקדמי באוונג'ר חשף כי בובות הריסוק לא נפגעו בצורה משמעותית. התנועה במושב נותרה סבירה תודות לפעולה אגרסיבית של חגורות הבטיחות וכן ליכולת הבלימה של כריות האוויר. לאחר ההדף הראשוני, הראשים פגעו בקורה B (אמצעית) ובתקרת הגג אולם בדיקה מעמיקה של איכות הפציעות מראה כי הנזק קטן מאוד לכל חלקי הגוף. מבחני הצד וריסוק האחור הניבו תוצאות דומות, פרט לנטייה קלה לפגיעה באיזור הצלעות.

האוונג'ר היא מחליפת הדודג' סטראטוס שייצורה פסק לאחר 2006. הסיברינג וותיקה יותר ומיוצרת מאז 2001 כשב-2007 זכתה למתיחת פנים. שני הדגמים משווקים על ידי 'מכשירי תנועה' בישראל, אם כי נמכרים בכמויות מצומצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully