וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

B4 החדשה בישראל

2.9.2009 / 12:36

חצי שנה אחרי חשיפתה העולמית, המשפחתית הגדולה של סובארו הושקה היום באופן רשמי בישראל. מחיר התחלתי: 155 אלף שקלים

יבואנית סובארו לישראל 'יפנאוטו', השיקה היום את ה-B4 החדשה (לגאסי) באולם התצוגה בתל-אביב. הדור החמישי מגובה במגילת שדרוגים מודרניים בכל המישורים הרלוונטים לעומת הדור המוחלף ובמעמד זה, חוגג שני עשורים לחלוצה מ-1989. ה-B4 היא השנייה בחשיבותה עבור היצרנית היפנית אחרי ה-B3 המשפחתית (אימפרזה) ומדובר בדגם משמעותי מאוד לזירה המקומית, שיאבק על מקומו בקרב ההגמוניה של מאזדה 6 ואחרות.

מפגש ממשי עימה, פנים מול פח, חושף מכונית נאה בעלת פרופורציות סולידיות ובו בעת מזוהות עם קו האופנה הנוכחי בסובארו. ניתן להבחין כי המרכב התעגל מלפנים, קו המותניים גבוה יותר והחלק האחורי החליף את יחידות התאורה בבתים מלבניים רחבים. תא הנוסעים מרשים וגדול וניכר כי התחולל כאן זינוק דרמטי לעומת הדגם המוחלף בכל הקשור לאיכות המשטחים ולבידוד.

ה-B4 תשווק בארץ במרכב סדאן וסטיישן והממדים הרשמיים מורגשים היטב כשעוברים מהנייר למציאות. בתצורת הסדאן נוכחת צמיחה בכל סעיף, בפרט באיזור בסיס גלגליה שמוסיף 8 ס"מ וצומח ל-2.75 מ'. האורך מקבל תוספת של עוד 3.5 ס"מ אל 4.73 מ', הרוחב כבר ב-1.82 מ' תודות לתוספת של 9 ס"מ והגובה מתייצב על 1.50 מ'. הסטיישן רחבה ממנה אך במעט.

בדורה האחרון, ה-B4 הצליחה להעלות לא מעט חיוכים על פני הנהגים וגם הפעם מבטיחים בסובארו לשמור על תכונות הניהוג המהנות. הסרן הקדמי נתמך על ידי מתלי מקפרסון ומאחור אלה עצמות עצה כפולות כאשר מערכת ההנעה הסימטרית (AWD) המוכרת מחלקת את העוצמה בין ארבעת הגלגלים.

ה-B4 מגיעה לישראל כשהיא חמושה בשני מנועי בוקסר לעת הזו: מנוע ה-2.0 ל' הבסיסי ואחיו הבכור בנפח 2.5 ל' שאינו נכלל בגרסת הסטיישן. היחידה הבסיסית מפיקה 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומאיצה ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות לערך. ה-2.5 ל' דוחפת 167 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומפחיתה כמעט שנייה בשיגור ל-100 קמ"ש. תיבת ההילוכים תהיה מהזן הרציף – 'לינארטרוניק' עם שישה יחסי העברה קבועים ותפעול מההגה. צריכת הדלק הממוצעת בשני המנועים מחזירה כ-11 ק"מ לליטר.

רשימת האבזור תפחה כמעט בכל סעיף. כך למשל מוצע בגרסה הסטנדרטית מושב נהג חשמלי עם 10 כוונים, בלם יד אלקטרוני, בקרת סיוע לזינוק בעליות, חישוקי סגסוגת 16 אינטש, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד מתקפלות ומערכת שמע משודרגת. גרסאות מפוארות בקרב ה-2.5 ל' ספורט מצויידות במסך מגע מרכזי עם GPS מובנה (אופציה), מתג התנעה בלחיצת כפתור, כניסה לרכב ללא מפתח (Key Less) ועוד.

בהיבט הבטיחותי נכללות ב-B4 שש כריות אוויר, מערכות עזר לבלימה, בקרת משיכה ובקרת יציבות מתקדמת. כפי שדיווחנו כאן לאחרונה, גרפה המכונית החדשה 5 כוכבים במבחן הריסוק האחרון שנערך על ידי איגוד הבטיחות האירופי 'Euro NCAP'.

השקת סובארו B4 בישראל (2009). ניר בן טובים
ויש גם גרסת סטיישן למי שרוצה לחרוג/ניר בן טובים

עלויות, מה בעתיד

בגרסת הפתיחה, היפנית הגדולה של סובארו נכנסת לקבוצת הרישוי הרביעית בישראל. המחיר ההתחלתי עבור מנוע ה- 2.0 ל' יעמוד על 155 אלף שקלים. תוספות כאלו ואחרות על פי סלקציה והעדפות יכולות להעלות את תג המחיר ב-3,000 שקלים נוספים. דגמי הספורט שבחזיתם מנוע ה-2.5 ל', ינועו בין 178 ל-188 אלף שקלים. דגם זה ימוצב ראש בראש מול גרסאות בכירות מבית הונדה (אקורד (2.0 ל') מאזדה 6 (2.5 ל') וכן הפולקסווגן פאסאט לה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ל'.

מנכ"ל יפנאוטו אלי דויד, מספר כי ה-B4 החדשה "בוגרת" יותר מקודמתה בכל ממד. "השקת הדגם החדש של ה-B4 הוא שיאו של תהליך שדרוג ליין הדגמים של סובארו". עוד הוא מוסיף כי ביחס לדור הקודם, הפעם מדובר במכונית שמכוונת למספר פלחי יעד, אך עדיין שומרת על המסורת הספורטיבית במותג. בהמשך לדבריו מציין כי ההצלחה של מרכב הסטיישן בישראל עדיין מאכזבת - הצפי הוא לנתח של כ-10 אחוזים מכלל המכירות. יבוא גרסאות הדיזל ל-B4, מוטל בספק בשל תמחור גבוה כפי שמדגיש דויד. בשלהי חודש ספטמבר תגיע אלינו גם גרסת האאוטבק המוגבהת.

הזמנות למשפחתית הגדולה החדשה של סובארו כבר מתקבלות בסוכנות המקומית ומשלוח ראשון (300 כלי-רכב) יעשה את דרכו לכבישים בחודש הקרוב. מבחן למכונית תוכלו לקרוא כאן בוואלה! רכב בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully