וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידושי טויוטה בתערוכת פרנקפורט

ירון אדרי

2.9.2009 / 13:12

טויוטה תנצל את פרנקפורט להצגת האוריס ההיברידית וגרסת ה'שקע תקע' לפריוס. יש גם גרסאות מאובזרות ל-IQ האופנתית

בשנים האחרונות פועלת טויוטה במרץ להטמעת מעמדה כיצרנית המכוניות ההיברידיות המובילה בעולם. אלא שעל הפריוס לבדה היא לא יכולה להסתמך, הקאמרי ההיברידית מכוונת אמריקה והיא אינה פונה למכנה המשותף הרחב ביותר ועל אחת כמה וכמה הדגמים למותג היוקרה לקסוס. בתערוכת פרנקפורט תחשוף היצרנית את האוריס HSD פול הייבריד קונספט, גרסת הכלאיים למשפחתית הקומפקטית המוכרת שתיוצר בבריטניה ותשווק החל מהמחצית השנייה של 2010 באירופה.

פרטים מדוייקים אודות האוריס HSD לא מפרסמת טויוטה, אולם ניתן להסיק כי זו תעשה שימוש ביחידת הכוח ומכלולי הפריוס. מדובר על מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' ויחידת עזר חשמלית המנפקים יחדיו 136 כ"ס. אלה מסוגלים לעבוד בשילוב או כל אחד לחוד, מה שמעניק לאוריס יתרון משמעותי מול המתחרה העיקרית – הונדה סיוויק IMA לה מנוע בנזין בנפח 1.4 ל' ויחידה חשמלית צנועה שמטרתה לתת עוד קצת כוח כשצריך.

מהתמונה היחידה שניפקה טויוטה למכונית, ניכר כי יערכו לה מספר שינויי עיצוב חיצוניים שיבדילו אותה מהאוריס הסטנדרטית. פרט לבידול בין הדגמים, שינויים אלה ישפרו את זרימת האוויר סביבה ויפחיתו את מקדם החיכוך כך שהמכונית תוכל להתהדר בנתוני צריכת דלק ופליטת זיהום משמעותיים. סביר כי אלה יהיו טובים יותר משל הפריוס שבפני עצמה צורכת ליטר ל-27 ק"מ מחוץ לעיר (נתוני יצרן).

יותר חשמל לפריוס

הרבה לפני השקת הדור השלישי לפריוס, החלה טויוטה לפתח עבורה מערכת 'שקע תקע' (Plug In) שתאפשר טעינת סוללות הליתיום-יון דרך מקור חשמל חיצוני. זו תאפשר להגדיל באופן ניכר את טווח הנסיעה על היחידה החשמלית בלבד לטובת הסביבה והארנק, אך פרטים רשמיים ומדוייקים עדיין לא פורסמו.

את תערוכת פרנקפורט תנצל טויוטה להצגת גרסה קונספטואלית לפריוס שתמחיש כיצד זה יראה ויתפקד. עוד מוקדם לדבר על ייצור סדרתי מלא, אך בתוכניתה של היצרנית להציע ללקוחותיה לחכור אחת מ-500 גרסאות ראשוניות בשנת 2010 בסוג של ניסוי בתנאי אמת. 500 המכוניות תחולקנה בין אירופה, ארה"ב ויפן.

יותר אופנה ל-IQ

טויוטה ממשיכה להשתמש במכונית המיני החדשנית שלה IQ, כחלק בלתי נפרד מהתפאורה לתערוכות. לפרנקפורט היא תביא שני דגמי תצוגה שהבולט בינהם הוא ה'פור ספורטס' שזוכה לעיצוב בולט וצבע מוחצן לא פחות. למעשה, דגם זה הוצג כבר בתערוכת ניו יורק בחודש אפריל האחרון תחת השם IQ קונספט, אלא שבחזיתו התנוסס לוגו מותג סאיון.

ה-IQ קולקשן זוכה למראה סטנדרטי יותר מאשר תאומו ומלמד בעיקר על האופציה להתאים את המכונית האופנתית בהתאם לטעמם של הלקוחות. במקרה זה, מדובר על ריפוד ייחודי למושבים וצבעים מתאימים לדשבורד כמו גם לדיפוני הדלתות אותם ניתן לראות דרך הגג הפנורמי.

ויש גם לקסוס

חטיבת היוקרה של טויוטה תביא לפרנקפורט את ה-LF-Ch קונספט, המכונית הקומפקטית פרימיום הראשונה שלה. זו תוצג כמובן בגרסה היברידית ועליה למעשה כבר סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב לצד תמונת איור מעורפלת כמהה. כעת חושפת חטיבת לקסוס טפח נוסף וקצת יותר ברור מכיוון ההטל הימני-אחורי של המכונית החדשה שמאפשר לקבל מושג קצת יותר ברור לגבי עיצובה. עוד תציג לקסוס בהופעת בכורה את מתיחת הפנים למכונית הדגל LS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully