וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הלאומית למען בטיחות התלמידים

2.9.2009 / 15:09

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון 'בטרם' הפעילו מוקד הנחיה להורי תלמידים בפתיחת שנת הלימודים. ראש הצוות: "הצלחה, אך קיימת בורות בקרב הפונים"

שנת הלימודים שנפתחה השבוע גררה חששות ודאגה בקרב הורי תלמידים – הדרך לבתי הספר רצופה סכנות בין אם באופן רגלי או באמצעות הסעות ציבוריות ופרטיות מטעם הרשויות וההורים. על מנת לספק מענה לשעות הטעונות בהן הילדים משוטטים לבדם בסביבת מוסדות הלימוד, פתחה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף ארגון 'בטרם' מוקד המכונה 'חדר הורים', המאוייש על ידי אנשי מקצוע ומטרתו למתן את מפלס המתח עם הסברים ברורים לקהל הרלוונטי.

המוקד החל פעילותו ביום ה-30 לאוגוסט ולמשך ארבעה ימים רצופים בין השעות ארבע אחר הצהריים לתשע בערב. על הפעלתו ניווט צליל יצחק, ראש אגף תכנון ומעקב ברשות הלאומית. לצידו ישבו שישה מוקדנים שטיפלו בשלל פניות טלפוניות הקשורות לבטיחות התלמידים. בסך הכול, פנו אל המוקד כ-900 אנשים.

ניתוח ראשוני שביצעה הרשות, מעלה כי קרוב ל-50 אחוז מהפונים חתרו לקבל הסברים על ליקויי הבטיחות בהסעות פרטיות. הורים רבים גם הביעו חוסר ודאות והבנה באשר לשימוש במושבי ילדים כגון בוסטרים וכדומה וכיצד יש לנתק את כרית האוויר בכלי-רכב במושב הקדמי במידה ויש כזה. "הרבה מאוד מההורים לא מבינים את ההשלכות הבטיחותיות של אי מילוי אחר הוראות בטיחותיות", כך מציין יצחק. " לצערי, קיימת ממש בורות בנושא הזה וזה פשוט מסוכן", הוא מוסיף.

נתונים אחרים, מלמדים על 20 אחוזים שביקשו הנחיות כיצד לנהוג בנושא הסעות ציבוריות לתלמידים. 15 אחוזים רצו לקבל מידע על הליכה בטוחה עבור הולכי רגל ו-3 אחוזים מהפונים שאלו על תקני בטיחות בתוך מוסד הלימודים. את הפניות שהצטברו בימי ההפעלה מנתחת הרשות הלאומית דרך מאגר מידע שליקט את כל הבקשות. במסגרת האפשרית, מטפלת הרשות בעצמה בכל האמצעים העומדים לרשותה ובמקרה שלא, העניין עובר לטיפול הרשויות המקומיות.

מוקד הפניות פעל במשך ארבעה ימים בלבד, אולם ארגון 'בטרם' ממשיך להפעיל מוקד מצומצם המקבל פניות נוספות בנושא בטיחות הילדים גם בשאר הימים. הרשות הלאומית מבטיחה שתעשה מאמץ להפעיל חדר מצב במתכונת דומה גם לאחר חופשות ארוכות (פסח) וכן בימי בטיחות יעודיים כפי שנעשה מידי שנה בחודש נובמבר. בינתיים, תוכלו לקבל טיפים נוספים באתר שלה בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully