וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומאז': 911 ספורט קלאסיק

3.9.2009 / 10:46

פורשה משחררת מהדורה מיוחדת ל-911 קאררה S, שופעת רטרו ומאפיינים דינאמיים מלהיבים. רק 250 לקוחות יזכו בה

על אף השינויים בהנהלה בעקבות השתלטותה של פולקסווגן, פורשה ממשיכה להשלים את היעדים שהציבה לעצמה ובראשם רענון כל שורת כלי-הרכב שברשותה. עם התקרבותה של תערוכת פרנקפורט, היא מצאה חלון הזדמנויות לחשוף בפני העולם את הפורשה 911 'ספורט קלאסיק', מהדורה מוגבלת ל-911 קאררה S לה טוויסטים אופנתיים משנות ה-60 וה-70 יחד, עם נגיעות קטנות מעולם המירוצים.

שלא כמו בסדרות הנוכחיות בפורשה, את ה-911 הזו בנתה חטיבה מיוחדת המתמחה בשיפור המוצר הקיים והתאמתו למגוון סגנונות. להבדיל מסדנאות שפשוט מתפרעות (לעתים לא בטוב טעם), מקור הבידול הוא במרכיבים אקזוטיים מחוץ למרכב ובתוכו הכוללים סממני רטרו שעזבו את שטוטגארט לפני 40 שנה לערך.

בהיבט החיצוני ,ניתן בקלות להבחין בכנף הגדולה והמקובעת מאחור, מחווה לקאררה RS משנת 1973 שכונתה בזמנו 'זנב הברווז'. את תקרת המכונית הבליטו על ידי כנפיים כפולות (Double Bubble) בדומה לכונסי האוויר של מכונית ה-GT והוסיפו צביעה ייחודית מלווה בזוג פסי מירוץ עדינים המשוכים לאורך הישבן אל עבר המפלטים. בחזית הותקנו פגושים בני אותו דור אלא שכאן השינוי כולל הרחבה של 4.4 ס"מ על פני הדור העכשווי והחישוקים השחורים לא נראו על מכונית פורשה כמה עשורים. תא הנוסעים מקבל טיפול דומה באדיבות מושבים בגוון חום ועוד מספר אלמנטים.

מתחת לפני השטח, פורשה מספרת שהפחיתה במעט את משקלה של המכונית. זאת על ידי שימוש בחומרי אלומיניום השזורים במרכב ובייחוד בחלקי הדלתות. משקלה היבש עומד כעת על 1,425 ק"ג, הפחתה של עשרות בלבד. אולם, בסיוע מערכת מתלים מונמכת בכ-2 ס"מ, חל שיפור ברמת האחיזה בפיתולים ובהאצות כמו גם בבלימות בגיבוי סט בלמים קרמי קל-משקל.

את ההנעה פורשה מפקידה בידי אותה יחידת בוקסר שישה צילינדר טורבו אחורית. הנפח הוא 3.8 ל' וההספק 408 כ"ס, 23 יותר מהגרסה הרגילה, ו-43 קג"מ. הקלאסיק משחררת את העוצמה לגלגלים מאחור בשידוך לתיבה ידנית שישה הילוכים ומאיצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. מהירות מרבית? כ-300 קמ"ש.

המחיר ל-911 ספורט קלאסיק צפוי לעמוד על כ-165 אלף יורו, שהם כ-900 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. בהנחה שרק 250 יחידות תיוצרנה, לחלקן כבר נמצא בית אוהב, אין לכם יותר מידי זמן להתמהמה. לא נתפלא אם עד לתערוכת פרנקפורט תימכרנה כולן, פרט לאחת שתעמוד לתצוגה.

פורשה 911 ספורט קלאסיק. אתר יצרן
פורשה 911 ספורט קלאסיק/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully