וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מחשמלת את החושים

ירון אדרי

3.9.2009 / 13:07

השיקה מיקרו-אתר שרומז על מכונית חשמלית רבת עוצמה שתוצג בתערוכת פרנקפורט. ויש גם נתונים על ה-RS3

כבר מספר חודשים שחרושת שמועות גורסת כי אודי תביא לתערוכת פרנקפורט מכונית חשמלית כשהבסיס היא מכונית ה'על' R8, שככל הנראה תכונה 'e פרפורמנס'. לצד דיווחים המלווים בהצהרות לכאורה רשמיות, באו גם הכחשות. כעת ניתן לשער כי אכן היו השמועות נכונות, לאור העובדה שאיור חזית מכונית הספורט הטהורה של אודי אותה אתם רואים כאן בתמונה, מפאר את המיקרו-אתר המיוחד שפתחה החברה.

פרטים על המכונית אודי מסתירה מאיתנו ומסתפקת במספר סרטונים ואימרות שפר הבאים להאדיר ולחזק את המונח "חשמל". הידעתם שנשיקה לאורך 10 דקות מייצרת מספיק אנרגיה להדלקת טלוויזיה לשעה שלמה וכי גוף האדם מייצר 250 וואט רק מישיבה? מהנדסי אודי בדקו ומצאו גם כי חשמל נע במהירות של יותר ממיליארד קמ"ש ושברק חם פי חמישה מפני השמש. אנחנו נסתפק בלהאמין להם.

אחרי שדי שבענו ממנועי בעירה רבי עוצמה, כנראה שחשמל בתצורתו הקרבית ביותר ילווה אותנו מעתה והלאה בתצורות קונספט כאלה או אחרות. קשה למצוא היום יצרנית רכב שלא מדברת על מכונית שכזו, בין עם עירונית קטנטנה או מכונית ביצועים סופר מהירה. מרצדס גם היא מדברת על אחת כזו בדמות ה-SLS לה יחידה חשמלית בכל גלגל ובסך הכל יותר מ-500 כ"ס ושפיתוחה יסתיים בקרוב, יריבה אפשרית ל-R8 החשמלית אם היא אכן תהיה. מה שבטוח, העתיד החדש ישאיר אותנו בסוג של שוק חשמלי.

הקומפקטית החזקה בעולם?

נציגה נוספת של אודי לתערוכה, תהיה גרסת ה-RS למכונית הקומפקטית שלה A3. זו תעשה שימוש במנוע קונבציונלי שיפיק נתונים לא קונבנציונליים בעליל. גם כאן לא מפתיע, אנו נאלצים להקשיב לנתונים שאינם נושאים על גבם חותמת רשמית.

ל-RS3 יהיה ככל הנראה מנוע טורבו בנזין מחומש צילינדרים בנפח 2.5 ל', שיפיק כ-335 כ"ס אשר יועברו לארבעת הגלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה 'קוואטרו'. ההאצה ל-100 קמ"ש תהיה סביב ה-5 שניות ורק מחשב הניהול ימנע ממנה מהירות של מעל ל-250 קמ"ש. מכלולי השלדה יהיו זהים לאלו של ה-S3 אם כי לא נתפלא למצוא שדרוגים קלים פה ושם ואפילו את מערכת המתלים המגנטית שמקורה ב-R8 וחילחלה כבר לשאר הדגמים הספורטיביים.

עיצובה החיצוני של הקומפקטית הקרבית, יושפע ממכונית התצוגה 'קלאבספורט קוואטרו TDI' שהוצגה לפני כשנה וחצי. אלה כוללים ניפוח הקיים בכל אזור אפשרי כנדרש ממראה מכונית שכזו. את הפרטים המלאים ותמונות נביא לכם בעוד פחות משבועיים.

אודי A3 TDI קלאבספורט קוואטרו. אתר יצרן
אודי A3 TDI קלאבספורט קוואטרו/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully