וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי האוטובוס הבא? שאל את השלט

ירון אדרי

3.9.2009 / 16:22

חברת 'קווים' חנכה שילוט אלקטרוני חכם המודיע לממתינים בתחנה מתי מגיע האוטובוס הבא. תעריפי הנסיעה במונית יתייקרו ביום ראשון

"56 עבר כבר?". את השאלה הזו, נוסעי האוטובוסים לא ישמעו יותר בעתיד. במעמד שר התחבורה ישראל כץ, חנכה היום (חמישי) חברת 'קווים' את השלטים האלקטרוניים הראשונים המאפשרים לממתינים בתחנה לדעת בזמן אמת כמה נותר להם לחכות עד להגעת האוטובוס הבא. שישה שלטים ראשונים התוקנו בעיר פתח תקווה ואליהם יתווספו בקרוב 50 נוספים.

פעולת השלטים מתאפשרת תודות לרכיב GPS המותקן באוטובוס אשר משדר את מיקומו לתחנות שבמסלול. מדובר בטכנולוגיה מבית 'פלאפון' המאפשרת לקבל מידע על הגעת האוטובוס הבא לתחנה בדיוק של שניות בודדות. השירות ניתן גם באמצעות SMS למכשיר הנייד עבור מי שטרם הגיע לתחנה, על ידי חיוג למספר 050-5006070 (בעלות זמן אוויר בלבד) או *קווים (*82254).

לאחר פריסת השילוט האלקטרוני בעיר פתח תקווה, תתווספנה 800 תחנות נוספות כש-500 מהן בתל אביב. במשרד התחבורה מקווים כי בהמשך יורחב הפרויקט גם לערים נוספות, כולל ירושלים בה נערך הפיילוט לטכנולוגיה החדשה.

מיום ראשון נסיעה במונית מתייקרת

תעריפי הנסיעה במונית יתייקרו מיום ראשון הקרוב בשעור של 4.6 אחוזים, כך מודיע היום שר התחבורה ישראל כץ. ההתייקרות היא בהתאם לצו הפיקוח על מצרכים ושרותים שנחתם בין כץ ובין שר האוצר יובל שטייניץ וכוללת בתוכה את עליית המע"מ באחוז אחד. עלייה זהה תהיה גם בתעריפי מוניות השירות.

על פי התעריף החדש, התשלום ההתחלתי בעבור נסיעה במונית יהיה במונה 11.1 שקלים - עלייה של 50 אגורות. בעבור הזמנת מונית בטלפון יגבו הנהגים 4.3 שקלים והתשלום על נוסע שלישי יהיה ארבעה שקלים. התוספת לשירות מנמל התעופה בן גוריון תישאר כשהיתה – חמישה שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully