וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' קאליבר מתחדש

4.9.2009 / 10:30

החברה הבת של קרייזלר תחשוף בתערוכת פרנקפורט מתיחת פנים לדגם הפנאי הקומפקטי דודג' קאליבר. אצלנו בתחילת 2010

ארבע שנים לאחר השקתו בז'נבה, דודג' קאליבר יגיע לתערוכה הבינלאומית בגרמניה עם חזות מרועננת. הקאליבר הוא ללא עוררין אחד מהדגמים היותר בולטים בשנים האחרונות שיצאו מקרייזלר והצליח לדעת רבים, לשלב בין מסורת אמריקנית ודרישות מהשוק האירופי. על כל פנים, כעת הוא באמצע חייו ובהתאם לזאת זוכה למתיחת הפנים.

את השדרוג המהותי דודג' עורכת במנועי הטורבו-דיזל, בפרט יחידת ה-2.2 ל' CRD בעלת תקן 'יורו-5'. למנוע זה הספק של 163 כ"ס ו-33 קג"מ והוא משודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים בדיוק מה שהאירופים אוהבים. התיבות האוטומטיות תגענה מאוחר יותר ולהן חמישה יחסי העברה. את נושא איכות הסביבה משפר המנוע לעומת קודמו ב-5 אחוזים בנתון צריכת הדלק ו-3 אחוזים בושיעור פליטת המזהמים.

חטיבת הבנזין תעשה שימוש בטכנולוגיות הזרקה ישירה ותזמון שסתומים ותאכלס בחזית נפח משדורג יחד עם יחידה קיימת: 2.0 ל' במקום ה-1.8 ל' ו-2.4 ל' מעובה בכוחו במעט. ההספק ליחידה הראשונה עומד על 156 כ"ס בתוספת של 13 אחוזים לעקומת המומנט (18 קג"מ) ואילו הבכירה בהיצע סוחטת כ-170 כ"ס ו-23 קג"מ העומדים לרשותה.

הקאליבר זוכה לטיפול מאופק יחסית בהופעתו החיצונית וכך גם בתא הנוסעים. פערי השנים כמעט ואינם מורגשים בסקירה חיצונית כך שדודג' הסתפקה בליטוש המראה להעניק לקאליבר חזות הרמונית יותר וכן תציע כאופציה חבילת ספורט עם חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש. הדקרוציה בסביבת הנהג נותרה זהה, זולת הוספת מערכת מולטימידה אינטגרלית שאינה מוצעת בישראל. עוד הצצה קרובה על הקאליבר בביקורנו בתערוכת הרכב בפרנקפורט. סקירה מדוייקת יותר תינתן עם הגיעו לישראל בתחילת 2010.

דודג' קאליבר (מתיחת פנים). אתר יצרן
דודג' קאליבר (מתיחת פנים)/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully