וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח גבוה ביונדאי

6.9.2009 / 15:03

תחשוף בתערוכת פרנקפורט קונספט פנאי היברידי ו-i10 חשמלית. יש גם תמונות ראשונות של פנים ה-ix35

תמונות חדשות שמציגה יונדאי, חושפות מיקוד גלובלי הנושא את בשורת החשמל לסימטאות הכרך. הנבחרת שתונחת בגרמניה ועליה כבר סיפרנו לכם, תגובה בעוד כלי-רכב קונספטואליים אולם נוצר הרושם שכמו כל היצרניות, גם ביונדאי מקווים לעורר מודעות אקולוגית ולזכות בעוד כמה נקודות אצל שוחרי הסביבה.

הראשון שבהם הינו ה-'ix מטרו', קרוסאובר קומפקטי צר מידות (יונדאי שומרת את הסימול ix לרכבי פנאי) בעל מערכת הנעה חשמלית המשודכת למנוע בנזין בנפח 1.0 ל'. מכלולי הטכנולוגיה מספרים על תזמון משתנה לשסתומי היניקה והפליטה, הגדשת טורבו והזרקה ישירה לשלושה צילינדרים המפיקים באמצעותם 65 כ"ס. התמסורת תהיה כפולת מצמדים עם שישה יחסי העברה. נתוני היחידה החשמלית המשודכת למנוע לא נמסרו ורק צויין כי זו תתיר למטרו לגמוא עד 100 ק"מ ללא עזרת מנוע הבעירה וכי הטענת סוללות הליתיום-יון משקע ביתי אורכת 5 שעות. השילוב בין השניים מותיר אחריו 80 גרם CO2 לכל ק"מ נסיעה, לא נתון מזהיר לנוכח ההתקדמות הנחשונית שחלה בתחום.

יחד עם ה-ix, יונדאי תחשוף גם את האחות החשמלית של ה-i10 הקטנה שנמכרת אצלנו בגרסת בנזין קונבנציונלית. תחילת ייצורה מתוכנן לשנה הבאה, אלא שביונדאי ממהרים להבהיר שתיתכן בעיה בזמינות האספקה בשל עלות יצור הסוללות. מדובר על יחידות ליתיום-פולימר המשמשות גם את החברה הבת קיה בפורטה ההיברידית. ה-i10 נעדרת מנוע בעירה, כך שהיא אינה מזהמת כלל. טווח נסיעתה הוא כ-170 ק"מ וגם אותה ניתן להטעין עם שקע ביתי וכבל מאריך. ביצועיה מציבים תאוצה של 15 שניות ל-100 קמ"ש, בהחלט מספיק לתנועה עירונית.

מחליף הטוסון מבפנים

בגזרת רכבי הפנאי יש הרבה אקשן השנה. אצל יונדאי, פרט לסנטה-פה המחודש, יושק הדור הבא לטוסון תחת השם החדש – ix35. פערי השנים הצמיחו את הממדים בכל פרמטר, המנועים התחזקו ואיכות ההרכבה השתבחה אבל על זה כבר סיפרנו לכם לפני שבוע וקצת.

כעת אנחנו מקבלים תמונה ראשונה של סביבת הנהג ב-ix35, מה שיונדאי לא פירסמה עם חשיפת הדגם המוקדמת. היצרנית שומרת על הקו העיצובי של פתחי איוורור ארוכים לצד הקונסולה והתצוגה הנאה שהתפזרה בין עיצוב ה-i30 לסנטה-פה. עוד עולה מהתמונות איכות חומרים מלוטשת המכסה את משטחי הקונסולה. אולי זה מספק הסבר לזינוק במחיר הבסיסי של הדגם ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully