וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WRC: עד שכבר ניצחת

ירון אדרי

6.9.2009 / 15:24

לואב הצליח לחזור לעצמו בראלי המפרך של אוסטרליה ולנצח, רק בכדי להעביר את הגביע ליריבו הירבונן בשל פסילה טכנית בסיטרואן שלו

אליפות הראלי הבינלאומית הגיעה לאוסטרליה, לסוף שבוע מפרך רווי ב-35 סטייג'ים תחרותיים. עם 30 נקודות שנותרו בקופה, עבור אלוף העולם בחמש השנים האחרונות סבסטיאן לואב (סיטרואן) מדובר באירוע חשוב. הצרפתי איבד נקודות יקרות בארבעת המירוצים האחרונים והודח מראשות הטבלה כשאת מקומו תופס מיקו הירבונן (פורד). כל נצחון של אחד מהם יכול לסגור את סיפור האליפות.

כבר ביום הראשון למירוץ נרשמו התפרעויות מצד צופים שוחרי איכות סביבה, שיידו אבנים ודרדרו סלעים אל עבר תוואי המסלול מה שהביא לביטול הסטייג' השישי. עוד קודם למירוץ ניסו אלה להביא לביטול המירוץ כולו בצעדים משפטיים, אולם ללא הצלחה.

המירוץ החל בשליטה סיטרואנית למהדרין כשדני סורדו קובע את הזמן המהיר בשייקדאון. את ההובלה בשלושת הסטייג'ים הראשונים תופס סבסטיאן אוג'ייה, נהג קבוצת המשנה של היצרנית הצרפתית. התשובה של פורד מגיעה עלי ידי יארי מאטי לטבלה שמדיח את הצרפתי מהמקום הראשון בסופו של הסטייג' הרביעי. מוביל טבלת האליפות מיקו הירבונן מקפיץ את הפורד פוקוס שלו מהמקום השישי לשלישי, בעוד לואב וסורדו מאבדים זמן יקר ומתייצבים אחריו.

לטבלה ממשיך להחזיק בהובלה כשאוג'ייה לא מרפה ממנו. הירבונן וסורודו מחליפים בינהם מקומות בעוד לואב מציג יכולת לא עקבית שמציבה אותו לאחר כל סטייג' במיקום אחר. לבסוף דווקא הוא זה שמצליח לשבור את ההגמוניה של לטבלה ובסטייג' ה-21 תופס את ההובלה כשסטייג' אחד מאוחר יותר מדיח אותו הירבונן מהמקום השני. הזיגזג בין חמשת המובילים נמשך עד לסטייג'ים האחרונים, כשהפער בינהם נותר דיי צמוד בעוד הרחק במקום השישי ניצב הנינג סולברג (סטובארט פורד).

ללואב ברור כי תוצאת המירוץ חשובה מאוד ובסטייג'ים המסכמים מצליח הצרפתי להחזיר את יכולת הנהיגה הפנומנלית שלו – בתום הסטייג' ה-35 הוא מנצח את המירוץ בפער של 12.5 שניות מהירבונן שמסיים שני. זה אמנם לא מחזיר לו את המקום הראשון בטבלה, אך בהחלט מסמן להירבונן שיש לו ממה להיזהר. שלישי מסיים סורדו כשאחריו אוג'ייה ולטבלה.

אלא שהשמחה בבית סיטרואן לא נמשכה זמן רב. הבדיקות הטכניות שלאחר המירוץ מגלות כי מכוניות הקבוצה וקבוצת הבת חרגו מהתקנות (מחברי אנטירול לא תקניים), מה שגרר עונש בן דקה אחת לכל הנהגים. לואב מורד למקום השני בעוד הירבונן רושם כעת נצחון רביעי רצוף. סורדו ממשיך להחזיק במקום השלישי תודות לפער מבטיח מול המקום הרביעי אותו תופס לטבלה על חשבונו של אוג'ייה.

שני מירוצים נותרו לעונת 2009 של ה-WRC, משמע ישנן בקופה 20 נקודות אפשריות. הפער בין הירבונן ללואב עומד כעת על חמש נקודות כך שהפיני יכול כבר במירוץ הבא להבטיח לעצמו אליפות. אולם זה יהיה קשה מאוד היות ומדובר על כבישי האספלט של קטלוניה, הספסייליטה של לואב. במאבק אליפות היצרניות העניין דיי סגור עם יתרון מבטיח של 13 נקודות לסיטרואן.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות ראלי אוסטרליה:
1. מיקו הירבונן, פורד
2. סבסטיאן לואב, סיטרואן
3. דני סורדו, סיטרואן
4. יארי מאטי לטבלה, פורד
5. סבסטיאן אוג'ייה, סיטרואן ג'וניור
6. מתיו ווילסון, סטובארט פורד
7. הנינג סולברג, סטובארט פורד
8. פדריקו ויז'אגרה, מאנצ'יז פורד

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 10:
1. מיקו הירבונן, פורד – 78 נק'
2. סבסטיאן לואב, סיטרואן – 73 נק'
3. דני סורדו, סיטרואן – 50 נק'
4. יארי מאטי לטבלה, פורד – 36 נק'
5. הנינג סולברג, סטובארט פורד – 29 נק'
6. פטר סולברג – 25 נק'
7. מתיו ווילסון, סטובארט פורד – 23 נק'
8. סבסטיאן אוג'ייה, סיטרואן ג'וניור – 20 נק'

אליפות היצרניות לאחר מירוץ מס' 10:
1. סיטרואן – 133 נק'
2. פורד – 120 נק'
3. סטובארט פורד – 69 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 37 נק'
5. מאנצ'יז פורד – 21 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully