וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי – SS1

טל זוהר, פולגז, בוגורוסלאן, רוסיה

6.9.2009 / 20:06

יומו הראשון של ראלי דרך המשי מסתיים ללא ארועים מיוחדים. השמחה לאורך ציר הראלי מרקיעה שחקים

סוף סוף, לאחר ימים ארוכים בהם עסקה הקבוצה הישראלית בהכנות בלבד, החל ראלי דרך המשי. הסטייג' הראשון הוזנק בשעות הבוקר מקזאן לבוגורוסלאן. הסטייג' החל בקטע קישור בן 90 ק"מ, המשיך בספיישל מדוד בן 141 ק"מ והסתיים בקטע קישור נוסף בן 247 ק"מ. שני הצוותים הישראלים סבלו מבעיות ניווט קלות בתחילת הדרך, אולם אלו נפתרו בהמשך.

הסטייג' הראשון התאפיין בשבילים מהירים, בינות לחלקות חקלאיות, בדומה למוכר לנו מאזור בית קמה. חלקים רבים במסלול היו מאובקים, דבר שהקשה את העקיפות וגרם לביזבוז זמן יקר כל פעם. חבל הארץ בו עברו המתחרים מתאפיין במשקעים רבים והדבר מתבטא בנופים ירוקים, נהרות זורמים וקריאות התפעלות שלא הפסיקו לרגע אחד. צוות הסיוע דיווח על כאבים בולטים בידיים, עקב נפנופי השלום לקהל שלא פסקו לאורך כל היום. קשה לתאר את האהבה והכבוד שמרעיפים התושבים אל משתתפי הראלי – אפשר לסכם זאת בעובדה פשוטה – לא היה תושב אחד שלא עמד בצד הדרך והריע, החל מתינוקות וכלה בזקנים בני שמונים.

לניצן שקל ודובי נוימן, צוות טלפארמה, היתה זו טבילת אש ראשונה כזוג נהג-נווט. אם נדקדק בעובדות, היה זה מרוץ הראלי הראשון אי פעם בו השתתף דובי. כנראה שלניצן יש חוש טוב לגבי הבחור - לאחר ההתברברות הראשונית חזרו השניים אל נקודת ההתחלה ומשם שטפו את המסלול ללא תקלות. בסיום, דובי עידכן כי לקח לו קצת זמן להתאפס על הענינים, אולם מהרגע שהוא השתחרר קצת, העסק זרם והוא אפילו הצליח להנות. ניצן סיפר כי הרכב תיפקד בצורה טובה מאוד. תוואי הדרך הזכיר לו את השבילים המהירים של רמת סירין. הנופים מדהימים, ההרגשה מעולה והוא מצפה לזינוק של מחר.

רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר, עברו את טבילת האש הראשונה שלהם לפני מספר שנים ובהתאם – הם פתחו חזק, המשיכו חזק ו....התברברו חזק. קורה לכולם, לא? ההתאפסות לקחה בערך 8 דקות, ובהמשך צוות פוינטר דיווח על מהירות ממוצעת של מעל 100 קמ"ש. למי שלא בענינים – זה מהר. מאוד. הלל מציין את הבחורות היפות שנצפו לאורך כל הדרך, בצידי המסלול, ומעיד על קבלת פנים חמה ביותר. האם גילינו את הסיבה לבירבור? כזכור, הזינוק היום התקיים ללא קשר לתוצאות הפרולוג מאתמול. רז והלל זינקו כמעט אחרונים, בהתאם למספר הצוות שלהם, ונאלצו לעקוף צוותים רבים בתנאי אבק.

קצת מספרים. נאסר אל עטיה היה ראשון המסיימים את הסטייג' הראשון, בזמן של 1:10:15. רז והלל הגיעו 25 דקות -8 שניות מאוחר יותר, תוצאה שמיקמה אותם במקום ה-16 הכללי. בקטגוריה שלהם הם נמצאים במקום ה-6. ניצן ודובי סיימו את הסטייג' בזמן של 2:13:01 והם ממוקמים במקום ה-46 הכללי ו-11 בקטגוריה שלהם.

מה בתכנון? מחר יוזנק הראלי לסטייג' השני, מבוגורוסלאן לאוראלסק. הסטייג' יחל בקטע קישור בן 26 ק"מ, ימשיך בספיישל מדוד בן 116 ק"מ, ימשיך אל קטע קישור נוסף בן 102 ק"מ, ספיישל מדוד נוסף בן 115 ק"מ ויסתיים בקטע קישור בן 188 ק"מ, ובסך הכל – 547 ק"מ.


שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי: פוינטר, טלפארמה, מולטיפלאסט, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, מוסך נגבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully